اخبار

فروش محصول مشکل روزهای کرونایی مشاغل خانگی خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۰۹/۲۶

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محمد اربابی،معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا روند اجرای کار را پیچیده تر کرده است، گفت: تولید محصول در این روزها سخت نیست بلکه نبود بازار موجب آزار تولیدکنندگان فعال در حوزه مشاغل خانگی شده است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا به طور حتم تعداد افراد فعال در این حوزه ریزش پیدا کرده و تعدادی نیز دست از کار کشیده اند.

اربابی ادامه داد: در این میان مشاغلی که حوزه سفارش و سری کار فعال بودند، بیشترین آسیب را دیده اند و در حال حاضر هر چند که وضعیت آن ها همانند روزهای اول نمی شود ولی رو به بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی ۳۳۵ رشته وجود دارد که افراد می توانند در این حوزه ها فعالیت کنند، اظهارکرد: برای فعال شدن مشاغل خانگی چندین دستگاه وارد عرصه شده که افراد بعد از گذراندن دوره های مهارت آموزی می توانند مجوزهای لازم را کسب کنند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: دریافت این مجوزها برای اخذ تسهیلات و پیگیری اموری همچون بازاریابی و اتصال آن ها به بازارهای بزرگتر ضروری است.

وی تصریح کرد: در این میان جهاد دانشگاهی نیز وارد عرصه شده و بخشی از کار همچون مشاوره، آموزش و امر اتصال به بازار را انجام می دهد.

انتهای پیام