اخبار

بررسی فاز اولیه طرح ملی مشاغل خانگی در استان قزوین

قزوين

۱۳۹۹/۰۹/۲۶

متن کامل خبر

در نشست مجازی دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور با رئیس جهاددانشگاهی قزوین فاز اولیه طرح ملی مشاغل خانگی در استان قزوین بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قزوین؛ نشست مجازی با موضوع طرح ملی مشاغل خانگی ظهر روز گذشته 18 آذرماه با حضور دکتر بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور و مهندس پیله چی رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین برگزار شد.

مهندس پیله چی در این نشست گزارشی از فعالیت های واحد قزوین در اجرای فاز اول طرح ملی مشاغل خانگی ارائه داد و به تلاش های مجموعه جهاددانشگاهی برای رسیدن به هدف اصلی طرح اشاره کرد و  گفت: در استان قزوین حدود 1600 نفر متقاضی شرکت در این طرح هستند که با کمک اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعیاستان قزوین، این افراد در سایت طرح ثبت نام کردند. همچنین در این بین با مساعدت اداره کار استان 2500 پیشران نیز شناسایی شدند که در حال رایزنی جهت بهره بردن از آنها در طرح ملی مشاغل خانگی می باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: به منظور شناسایی بهتر و همچنین اطلاع رسانی طرح در تمام استان ، بازدید های میدانی متعددی از روستاهای استان به عمل آمد و همچنین جلسات متعددی با دستگاه های مرتبط با طرح ملی مشاغل خانگی برگزار شد.

دکتر بیجندی در ادامه این نشست با اشاره به تجربه دیگر استان ها گفت : استفاده از تجربه استان های پایلوت نقش مهمی جهت   موفقیت این طرح ایفا می کند.

معاون اموزشی جهاددانشگاهی در پایان این نشست گفت :رشته های جدیدی به طرح اضافه شده که افراد جدیدی می توانند در طرح مشارکت کنند، همچنین پیشران های ملی جهت بحث فروش نیز آماده همکاری می باشند.

لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی است که جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و تسهیل‌گر در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را بصورت هدفمند در سطح کشور اجرا نماید.