اخبار

اولین رویداد شتاب (استارت آپ) مجازی روبان برگزار خواهد شد

قزوين

۱۳۹۹/۰۹/۲۶

متن کامل خبر

سعید تاسا دبیر برگزاری رویداد استارت آپ روبان گفت: این رویداد بزرگ با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حمایت امور بانوان و خانواده استانداری قزوین و در راستای طرح جامع مشاغل خانگی جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.
سعید تاسا هدف از برگزاری این رویداد را در راستای ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت افزایش مهارت و توسعه کار آفرینی و توانمندسازی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت:این رویداد در دو بخش طراحی و دوخت لباس مشاغل با محوریت طرح های ایرانی و اسلامی لباس مشاغل و تغییرات پوششی ارگونومی در دوران کرونا برگزار می گردد .
وی افزود: محک زدن ایده ها، وارد شدن به دنیای کسب و کار ، یافتن شرکای تجاری آینده و استفاده بهینه از تجربیات و دانش کارشناسان حاضر در حوزه پوشاک و البسه کار از مزایای برگزاری این رویداد مجازی است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه استارآپ ویکند فرصت مناسبی است برای تمامی علاقمندان در استان و کشور تا ضمن آشنایی با ماهیت این قبیل رویدادها، در حوزه کارآفرینی، ایده پردازی ، ارائه مدل کسب و کار و دیگر مفاهیم مرتبط نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.دبیر برگزاری با اشاره به اینکه ثبت نام و ارسال ایده در رویداد شتاب استارت آپ مجازی روبان از ۲۰دیماه الی ۳۰دیماه سال جاری صورت می پذیرد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانندبه سایت http://jdqazvin.ir/roban مراجعه نمایند.
وی در خصوص شرایط شرکت در رقابت‌های استارت‌آپ بیان کرد: شرکت‌کنندگان لزوماً دانشجو نیستند و به هیچ شرایط خاصی نیاز ندارند. ورود و شرکت همه افراد اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و … در این رقابت‌ها آزاد است و تنها شرط این است که دارای ایده باشند.
تاسا در ادامه با بیان اینکه هر فردی مجاز به ارائه فقط یک محور است، اظهار کرد: آثار دریافتی بعد از بررسی اولیه توسط اساتیدو منتورها مشاوره و هدایت می شوند و به شرکت کننده گان فرصت داده می‌شود تا بر روی ایده ،اصلاحات مورد نظر را انجام دهند و به یک طرح نهایی کسب و کار برسد تا در تاریخ ۷ بهمن ماه رویداد بصورت مجازی برگزار شود .دبیر برگزاری رویداد، اصلی‌ترین مزیت برگزاری چنین رقابت‌هایی را شناسایی ایده‌های برتر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ایده تجاری افراد توسط داوران که اغلب از اساتید و سرمایه گذاران هستند بررسی و سپس ایده های منتخب با حمایت مالی و معنوی و در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات تولید،تجاری سازی می شوند.
وی با بیان اینکه آمار بیکاری در کشور ما بالاست و در قشر فارغ‌التحصیل این میزان دو برابر و بیش از ۲۵ درصد است، افزود: نیروی انسانی اولین و مهم‌ترین منبع برای هر جامعه‌ای است و این نرخ از بیکاری یک تهدید به شمار می‌رود اظهار داشت: کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی، پیش‌زمینه‌ای اساسی جهت ارتقای سطح اقتصادی و فرهنگی جامعه است.