اخبار

نشست هم اندیشی با برترین اتحادیه تعاونی های فرش دستباف و صنایع دستی استان گیلان با جهاد دانشگاهی

گيلان

۱۳۹۹/۰۹/۲۷

متن کامل خبر

با توجه به اینکه استان گیلان یکی از استان‌هایی است که از ظرفیت زیادی در حوزه فرش برخوردار است، به همین خاطر جهاددانشگاهی گیلان یکی از مزیت های  خود را در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، به این موضوع اختصاص داده تا از این طریق بتواند تولید کنندگان این عرصه را در قالب این طرح فعال کرده و ضمن ارتقای این هنر دست، به یکی از اهداف خود در توسعه طرح ملی مشاغل خانگی دست یابد.
بدین منظور نشست هم اندیشی مورخ 99/7/22 با حضور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش استان گیلان وتعدادی از شرکت های تعاونی شهرستان های استان گیلان در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد.
در همین راستا مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف ، گفت: فعال شدن پایانه صادراتی نیازمند وجود بسته‌بندی مناسب فرش‌ها و تابلوفرش‌ها، آماده شدن بخش لجستیک آن، صدور گواهی اصالت فرش و ... است.
در حال حاضر صنعت فرش و تجارت آن نیازمند سامانه جامعی است که بتواند خدمات مورد نیاز را ارائه دهد که این امر نیازمند همکاری سازمان برنامه و بودجه استان و تخصیص ردیف و بند بودجه‌ای برای آن است.
وی خاطرنشان کرد: وجود واحدهای فن اور با حضور جوانان می‌تواند در همه بخش‌ها سبب پیشرفت و حرکت رو به جلو پایانه صادراتی شود .