اخبار

رئیس صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی: طرح ملی مشاغل خانگی تاثیر زیادی در توسعه کسب و کار استان خواهد داشت

آذربايجان غربي

۱۳۹۹/۰۹/۲۷

متن کامل خبر

رئیس صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی  گفت: توجه به بازاریابی و فروش محصولات جهت حمایت از مشاغل خانگی واجب است.

 آخوندزاده در گفتگو با ایسنا با اشاره به عوامل موثر در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت:  در صورت پرداخت تسهیلات به صورت هدفمند و در راستای هدف مورد نظر، پرداخت به صورت مرحله ای توام با نظارت کامل دستگاه های اجرای انجام شود، مشاغل خانگی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه قوانین موجود هیچ کمکی به حال مشاغل خانگی و به طور کلی اقتصاد خانوارها نمی کند، افزود: این قوانین در صورتی موثر خواهد بود که زیرساخت‌های لازم برای توسعه مشاغل انجام و بعد از مطالعه  کامل پتانسیل هر منطقه، باید اهداف به طور دقیق مشخص و نقطه گذاری شود و برنامه به صورت مرحله‌ای مدون شود به طوری که در مدت زمان معین به نقطه دلخواه برسیم.

وی با اشاره به مهمترین فرصت ها و ظرفیت مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: حوزه شیلات، صنایع تبدیلی- تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی و تولیدات دامی از بسترهای مناسب برای اجرای این طرح در استان است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی ادامه داد: در صورتی که در حوزه صنایع‌دستی و تبدیلی کارهای مناسبی صورت گیرد می توانیم در سطح ملی و منطقه‌ای موفق باشیم و این حوزه ها قابلت لازم برای توسعه در بازارهای منطقه و ملی را دارد.

آخوندزاده با اشاره به نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی خاطر نشان کرد: بیشتر متقاضیان دنبال وام برای رفع نیازهای ضروری خود هستند لذا ابتدا باید نیازها برطرف شود بعد زمینه ایجاد اشتغال در منزل برنامه ریزی مدون نیز صورت پذیرد.

وی یکی از مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در استان را مشکلات اقتصادی خانوارها دانست و بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت برخورداری همگانی از اطلاعات و آموزش مناسب می تواند بستر توسعه را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان براساس خواسته و مهارتی که دارند در طرح مشاغل خانگی فعالیت کند، تصریح کرد: صنایع دستی، قالیبافی و خیاطی از جمله رسته های مناسب برای بانوان محسوب می‌شود.

رئیس صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در صورت اجرای درست طرح  ملی مشاغل خانگی، این طرح تاثیر زیادی می تواند در اقتصاد خانواده و توسعه مشاغل خانگی استان داشته باشد، گفت: الگوی جدید این طرح باید مبتنی بر بازاریابی در سطح هماهنگی عرضه و تقاضا باشد.