اخبار

هم افزايي سازماني شاه كليد قفل اشتغال

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۹/۲۸

متن کامل خبر

نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی با حضور مدير استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان و اداره‌کل فني و حرفه اي استان برگزار شد.


در ابتدای نشست مرتضي نوري ، مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان ضمن معرفی طرح  و ظرفیت‌های موجود در استان بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاد دانشگاهی با هدف ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور در حال اجراست كه اميد است بتوانيم با هم افزايي في مابين بازيگران اصلي حوزه اشتغال گامي موثر در راستاي توليد داخل قابل رقابت برداريم.
لذا با توجه به رسالت مجموعه فني و حرفه اي در آموزش و شناخت مسائل اين حوزه ميتوان سند واحدي را جهت تحقق اهداف مشترك مجموعه ها برنامه ريزي نمود تا اثر ميداني موثرتري را در اجرا مشاهده كرد.
شهرياري ، معاون آموزش فني و حرفه اي استان ضمن بيان اقدامات آموزشي انجام شده در سطح استان توسط اداره كل بيان داشت در حوزه اشتغال با توجه به محدوديت ها براي بانوان در استان لازم است توجه ويژه اي را جهت اشتغال مردان مدنظر گرفت چون بسياري از محدوديت هاي بانوان را ندارند .

وي در ادامه اشاره نمود يكي از مشكلات جدي امروز حوزه اشتغال ، بازار فروش است از اين رو اميد است با پياده سازي طرح هاي موثر بتوان پاسخ گوي اين نياز اساسي بود از اين رو يكي از رويكردهاي سازمان قرارگرفتن در كنار شركت هاي فعال در بازار است تا مهارت آموزان فرصت اشتغال پايدارتري را پيش رو داشته باشند.


در ادامه منتظمي، مدير آموزش فني و حرفه اي نيز ضمن طرح سوال از روش اجرايي طرح ابراز اميدواري نمود با همكاري موثر بين سازماني بتوان براي اشتغال استان گام هاي استواري را برداشت و در اين بين از ظرفيت مربيان فعال و توانمند مجموعه فني و حرفه اي استان و آموزشگاه هاي مرتبط نيز ميتوان بهره مند شد.