اخبار

اتصال به بازار از اهداف طرح توسعه ملی مشاغل خانگی است

يزد

۱۳۹۹/۰۹/۲۹

متن کامل خبر

«محمد زارع» دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر بر طرح توسعه مشاغل خانگی است، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی به تصویب رسید و به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر نسبت به این طرح اقدام می‌کند.

وی افزود: موضوعات شناسایی، توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار مد نظر این طرح است.

زارع خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز «مطالعه، بررسی و شناسایی و اولویت بندی مزیت های استانی»، «آموزش و توانمندسازی متقاضیان» و در نهایت «اتصال به بازار» انجام خواهد شد.

وی با بیان این که مشکل مشاغل خانگی با تسهیلات بانکی حل نمی‌شود، عنوان کرد: اجرای مشاغل خانگی بر اساس الگوهای گذشته با مشکلات و موانع زیادی نظیر کم توجهی به توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه‌های آموزشی، اتصال به بازار، توسعه رشته‌های نوین، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایت‌ها همراه بود که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سعی شده بسیاری از این موانع رفع شود.