اخبار

بازنگری و کنکاو طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان مهریز یزد

يزد

۱۳۹۹/۰۹/۲۹

متن کامل خبر


بعضی افراد به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل می خواهند در خانه مشغول به کار باشند و درآمد زائی کنند که از جمله آنان بانوان و افراد دارای مشکلات جسمی و بیماری می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز، جلسه هم اندیشی پیرامون طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضورمعاون فرماندار، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان مهریز برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی توانمندی ها و پتانسیل های موجود در زمینه مشاغل خانگی مهریز برگرار شد؛ اسلامی مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی در رابطه با بخش های مختلف طرح و همچنین چارچوب های تعریف شده در قالب طرح، مطالبی عنوان و هدف از برگزاری این جلسه را شناسایی نقاط قوت و ضعف، توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان براساس اسناد بالادستی دانست. 

مرادیان معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مهریز ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار، به مشکلات زیادی که در بازاریابی مشاغل خانگی و ماندن حجم زیادی از تولیدات خانگی در دست تولید کننده وجود دارد ؛ تاکید کرد که باید در بخش پژوهشی این موضوع سرمایه گذاری کرد.

در ادامه دهقانی زاده رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بعضی افراد به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل  می خواهند در خانه مشغول به کار باشند و درآمد زائی کنند که از جمله آنان  بانوان و افراد دارای مشکلات جسمی و بیماری می باشند.

وی در ادامه به وجود برخی مشکلات این طرح پرداخت که مهم ترین آنها، نبود حلقه واسطه مناسب برای فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی می باشد.

گفتنی است: این طرح کارفرمای این طرح معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اجرای آن بعهده سازمان جهاد دانشگاهی است که با هدف ایجاد مشاغل خانگی در حال اجراست.