اخبار

نشست هم‌اندیشی طرح «الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی برگزار شد

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۰۹/۲۹

متن کامل خبر

 نشست هم‌اندیشی طرح «الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی برگزار شد
نشست هم اندیشی با معاون اشتغال و مدیر آموزش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی طرح «الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی و هم افزایی رئیس جهاد دانشگاهی، معاون آموزشی و مدیر اجرایی طرح با هدف تشریح و زمینه های همکاری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی امروز، 29 آذرماه بین این دو نهاد در جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست که با حضور معاون اشتغال، مدیر آموزش و کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، ابتدا گزارشی از روند اجرایی طرح به ویژه شناسایی مزیت های مشاغل خانگی استان، آموزش و توانمندسازی و بازارهای پیش بینی شده برای متقاضیان طرح توسط مدیر اجرایی طرح ارائه شده است.
در این دیدار محمدحسین برهمن، مدیر اجرایی طرح ضمن تشریح کامل طرح و فازهای سه گانه با اشاره به مزیت های طرح، اظهار کرد: این طرح برخلاف طرح های گذشته مشاغل خانگی در دولت های گذشته به دلیل پایدارسازی شغل بواسطه استفاده از ظرفیت های کارآفرینان، پیشرانان موفق و بخش خصوصی، عدم نیاز به تسهیلات، توانمندسازی و آموزش متقاضی و نهایتا با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می گیرد، می تواند برای ایجاد اشتغال، تولید و رشد اقتصادی در شرایط کنونی بسیار مؤثر واقع شود.
در ادامه ریاست جهاد دانشگاهی و معاون آموزشی ضمن تشریح فعالیت های مختلف جهاد در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به مباحث کلی پیرامون طرح که با هدف ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در استان می باشد مطالبی را ارائه نمودند.
همچنین، ارسلان جلال‌فرد، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تشکر از مجموعه جهاد دانشگاهی در اجرای موفق طرح و همکاری در سنوات گذشته، تأکید کرد: طرح مذکور به دلیل اینکه به صورت هدفمند و در فازهای مختلف از جمله شناسایی مزیت ها، آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی در حال اجرا است، می‌تواند خلاءهای متقاضیان را برای ایجاد یک شغل پایدار و دائمی پر کند.
وی ابراز امیدواری کرد: این دو نهاد با توجه به ظرفیت های مناسب و همکاری خوبی که در زمینه های مختلف دارند، می توانند زمینه اشتغال بیشتری بویژه در حوزه مشاغل خانگی را ایجاد کنند که با هدف هر دو نهاد همخوانی دارد.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد اشتغال درصد قابل توجهی از تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کند که اگر با آموزش های عمومی و تخصصی و مشاوره های جهاد دانشگاهی همراه باشند، قطعا نتیجه شغل پایدارتری برای متقاضی خواهد داشت.
گفتنی است، در پایان این نشست مقرر گردید که کمیته امداد در معرفی افراد تحصیل گر (راهبران شغلی) و پیشران حوزه خانگی با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشند.