اخبار

"نیازسنجی، آموزش و اقتصاد بازار" اجزاء مهم زنجیره اشتغال پایدار

همدان

۱۳۹۹/۰۹/۲۹

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، عبدالله میرزابیگی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همدان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند گفت: «نیازسنجی، آموزش و اقتصاد بازار» جزء حلقه‌های مهم زنجیره اشتغال هستند که نبود هریک از آنها موجب از بین رفتن اشتغال پایدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» به سه رکن مهم رنجیره توجه ویژه شده است گفت: جامعه هدف ما در این طرح، افراد بومی استان در دو بخش خواهران و برادران بالای 18 سال و عدم اشتغال تمام وقت(بدون داشتن بیمه تأمین اجتماعی کارفرمایی است، بیمه روستایی مانعی ندارد) است.

میرزابیگی ادامه داد: هدف این طرح، افراد آسیب پذیر جامعه است که در این میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند جز اولویت‌های نخست جامعه هدف ما در این طرح باشند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همدان اشاره ای به نحوه اجرای طرح داشت و گفت: افراد متقاضی در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کار به آدرس، www.inhb.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح یعنی «نیاز سنجی» در استان انجام گرفته است گفت: در فاز نخست طرح، 10 رشته شامل خیاطی، مینا کاری، چرم دوزی، قالی بافی، تابلو فرش بافی، منبت کاری، کیک و شیرینی، ویراستاری، مترجمی، برنامه نویسی و انیماتور در سطح استان شناسایی شده است.

میرزابیگی با بیان اینکه هدف ما در این طرح، اشتغالزایی است ابراز کرد: افراد پس از مراجعه به سایت و ثبت نام در آن، توسط پیشرانان که همان افراد متصل کننده متقاضیان به بازار هستند آموزش دیده و توانمند می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: فاز دوم این طرح، «آموزش های عمومی و تخصصی» ویژه افراد متقاضی و پیشران است که پس از گذر از این مرحله، فاز سوم طرح یعنی «اتصال به بازار» یا همان اشتغالزایی اتفاق خواهد افتاد.