اخبار

بازدید رئیس سازمان برنامه‌ریزی استانداری مازندرن از دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی

مازندران

۱۳۹۹/۰۹/۲۹

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران مفید غلامی‌راد رئیس سازمان  برنامه‌ریزی استانداری مازندران با حضور محمدرضا شافعیان  رییس جهاد دانشگاهی مازندران از سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی که دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی مازندران را نیز عهده‌دار است، بازدید کرد.
 در این بازدید روند اجرایی این طرح توسط نماینده رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه ستفا، و  دبیر اجرایی پروژه  شرح داده شد.
محسن طالبی ضمن تقدیر از حمایت رییس جهاد دانشگاهی  و عملکرد شایسته همکاران دبیرخانه از این طرح به بیان جزئیات اجرایی این طرح پرداخت و  افزود: 120 هزار شغل خانگی در مازندران از نگاه‌ها مغفول مانده و جامعه بزرگی از اشتغال در پنهان خانه‌ها نیازمند یاری ما هستند.
وی افزود: این طرح که برگرفته از مطالعات کشور های توسعه یافته و موفق در توسعه مشاغل خانگی است اکنون به صورت بومی شده به صورت یک مدل ارائه شده است.
دبیر اجرایی طرح تصریح کرد: این طرح در سه فاز  شناسایی، آموزش عمومی و تخصصی و اتصال به بازار تعریف شده است و از آنجا که مشکل اصلی مشاغل خانگی ما در کشور فروش است بنابراین اتصال به بازار مشاغل خانگی از اهداف بسیار مهم این طرح محسوب می‌شود.
وی افزود: از انجا که مدل‌های ارائه شده در ادوار گذشته همگی مبتنی بر وام بود در این طرح عامل وام حذف و بر حسب شرایط و نیاز قدم خواهیم برداشت.
طالبی گفت: کلیه خدمات در این طرح رایگان بوده و با توجه به محدودیت سهمیه به 2 هزار و 300 نفر در استان مازندران، متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه inhb.ir  ثبت نام کنند.