اخبار

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان با مسئول جامعه زنان بسیج استان گلستان در راستای توسعه مشاغل خانگی بانوان استان دیدار و گفتگو کرد.

گلستان

۱۳۹۹/۰۹/۳۰

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان گلستان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان با مسئول جامعه زنان بسیج استان گلستان در راستای توسعه مشاغل خانگی بانوان استان دیدار و گفتگو کرد.

زینب تجری، مسئول جامعه زنان بسیج استان گلستان، در این دیدار بیان کرد: طرح فدک در راستای توسعه اشتغال خانگی و حمایت از بانوان کارآفرین ایجاد شده است. هدف از این طرح در استان شناسایی حداقل دو قطب مهارتی برای ایجاد کسب و کار و آموزش به بانوان است.

وی ادامه داد: در این طرح می‌توان برای بانوان پشتوانه اقتصادی ایجاد نمود که تاثیر زیادی بر روی خانواده و اقتصاد آن خواهد داشت و با همکاری جهاددانشگاهی استان گلستان و در راستای طرح ملی مشاغل خانگی می‌توانیم در زمینه‌های بیشتری ورود پیدا کنیم.

سیدعزیز موسوی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان گلستان، در این دیدار اظهار کرد: سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) در جهاددانشگاهی تا کنون چندین طرح‌ در رابطه با مشاغل خانگی در کشور انجام داده است.

وی بیان کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که دبیرخانه آن در جهاددانشگاهی می باشد، طی توافقی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی متعهد به ایجاد شغل خانگی پایدار برای ۵۴۰۰۰ نفر می باشد که سهم ما در استان گلستان تعهد ایجاد شغل خانگی برای ۲۳۰۰۰ است که تحت نظارت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی صورت خواهد پذیرفت. این طرح دارای شورای علمی و شورای راهبری است که سعی شده از ظرفیت همه دستگاه ها به شایستگی استفاده شود. 

در همین راستا جهاددانشگاهی گلستان آمادگی کامل خود را جهت همکاری با مجموعه بسیج خواهران اعلام می دارد، قطعا بسیج خواهران استان با ظرفیت پایگاه ها و نیروی انسانی تحت پوشش خود میتواند کمک بسیارخوبی برای بهتر ایجاد شدن این طرح ملی باشد.

متین تقی‌بائی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توانیم همکاری بسیار زیادی با بسیج خواهران استان داشته باشیم. همچنین با استفاده از ظرفیت بسیجیان و پایگاه‌های بسیج خواهران در سراسر استان، می‌توان در راستای توانمندسازی کارآفرینان و پیشران‌ها برای توسعه و ترویج مشاغل خانگی و حمایت از بانوان گام برداشت.