اخبار

برگزاری دومین نشست طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۸/۰۷/۰۲

متن کامل خبر

دومین نشست طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار"مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی" در استان کهگیلویه و بویراحمد در محل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شد.

به گزارش ایسنا_ سید محمد قائم کاظمی، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بصورت پایلوت در 9 استان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری اجرا شدهاست.
وی اظهارکرد: این طرح هم اکنون برای 23استان کشور و اشتغالزایی 6200بانوی سرپرست خانوار به صورت ملی کلید خورده و در حال اجراست که در فاز اول سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 68 نفر است.
کاظمی خود اشتغالی و بهبود معیشت زنان سرپرست خانواده و استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و همچنین اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف را از جمله اهداف پیش‌بینی شده در این طرح عنوان کرد.
همچنین در این نشست محمدحسین برهمن، مدیر سازمان تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارش عملکرد و میزان پیشرفت طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خواستار همکاری فرمانداران، بخشدارن و دهیاران و مسئولان ادارات جهت مشارکت بیشتر در طرح و شناسایی افراد حائز شرایط شدند.
نادیا صداقت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن استقبال و اعلام آمادگی جهت همکاری هر چه بیشتر برای اجرای طرح با تاکید براینکه توانمندسازی و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در راستای تحقق اهداف آن و خروجی موثر طرح با جدیت تلاش کنند تا این بانوان بتوانند روی پای خود بایستند و هر اندازه مشکلات این قشر برطرف شود به همان میزان مشکلات جامعه و برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.