اخبار

جلسه توجیهی طرح توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل در بخشداری هیر برگزار شد

اردبيل

۱۳۹۹/۱۰/۰۱

متن کامل خبر

جلسه توجیهی طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به همت جهاددانشگاهی در بخشداری هیر از توابع شهرستان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در این جلسه مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل با اشاره به روند اجرای این طرح ملی در استان، اظهار کرد: گسترش و توسعه مشاغل خانگی، زمینه‌ افزایش مشارکت مردم در رونق اقتصاد و اشتغال را فراهم می‌کند.

میثم ضارب‌نیا از ثبت‌نام دو هزار و 50 متقاضی از استان اردبیل در این طرح خبر داد، افزود: اولویت‌های شغلی این طرح با توجه به مزیت، نیاز استان و همفکری دستگاه‌های متولی اشتغال استان شناسایی شده است که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی، ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح اتصال به بازار، برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی است که این امر با همراهی پیشران‌ها با جهاددانشگاهی محقق می‌شود.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل با بیان اینکه اتصال به بازار از فرصت‌های متمایز و ویژه در این طرح است، یادآور شد: در اجرای الگوی نوین اشتغال‌زایی برای ایجاد کسب وکار، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم خواهد شد.

ضارب‌نیا بیان کرد: فعالیت اقتصادی در محیط خانه امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام فعالیت اقتصادی مشترک را فراهم و از رفت و آمدهای شهری و صرف هزینه جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای موفق این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های متولی اشتغال می‌توان متقاضیان مشاغل خانگی را در این بخش از طریق اطلاع‌رسانی شناسایی و با ورود مشمولان به این طرح دغدغه اشتغال آن‌ها را برطرف کرد.

 

در این جلسه بخشدار هیر به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: با اهتمام بر فرصت‌های شغلی شناسایی شده توسط جهاددانشگاهی استان در این طرح، می‌توان کسب و کارهای خانگی را به خوبی در جهت احصا نیازها هدایت و توسعه بخشید.

مهران امانی با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی توازن بین کسب و کارها ایجاد و تولید و اشتغال را تقویت می‌کند، اظهار کرد: توجه به آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از نقاط قوت این طرح است که باید این مرحله با برنامه‌ریزی مناسب توسط جهاددانشگاهی به انجام برسد.

وی یادآور شد: این طرح با توانمندسازی و اتصال به بازار به کسب و کارهای خانگی جهت داده و افزایش درآمد و ثروت در جامعه را به دنبال خواهد داشت.