اخبار

نشست تخصصی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

خراسان جنوبي

۱۳۹۹/۱۰/۰۲

متن کامل خبر


سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی محور اصلی جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برشمرد و گفت:این طرح در سال 1396 ابتدا در 9 استان پایلوت از جمله خراسان جنوبی اجرا شد.این طرح باعث شکل گیری 6 برند و 3 شبکه پوشاک، حوله و عسل شد.

راستگو افزود:الگوی توسعه مشاغل خانگی پس از اجرا به پیشنهاد معاونت محترم امور زنان وخانواده رئیس جمهور طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در 24 استان در دستور کار قرار گرفت که سهم خراسان جنوبی 69 نفر بوده است که توانمند سازی 71 زن سرپرست خانوار در دستور کار استان قرار دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصله از اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در 9 استان پایلوت، طرح توانمند سازی اقتصادی 54300 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در 31 استان کشور به اجرا در آمد. در استان خراسان جنوبی نیز تحت نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی استان اجرا می شود که خوشبختانه با تعامل فی مابین دستگاه های اجرایی ذیربط ، نهادهای حمایتی نتایج بسیار خوبی تا کنون حاصل شده.

محمد مهدی راستگو گفت:  طرح ملی مشاغل خانگی در سه فاز اجرا می شود فاز اول شامل بررسی ،شناسایی، اولویت بندی مزیت ها و هماهنگی های اولیه بوده و در فاز دوم توانمند سازی متقاضیان از طریق استعداد سنجی، مشاوره و هدایت شغلی، آموزش و تیم سازی و شبکه سازی صورت گرفته و در قاز سوم اتصال به بازار انجام می شود که شامل شکل دهی و اتصال به بازارهای فیزیکی و مجازی ، تولید استاندارد و برند سازی، ارتقاء کیفیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه های تولید وفروش می باشد.