اخبار

ثبت نام بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۳۹۹/۱۰/۰۳

متن کامل خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از شناسایی و ثبت نام حدود سه هزار و 16 نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را یک هزار و 300 نفر عنوان کرد و گفت: تا کنون سه هزار و 16 نفر در استان سمنان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری و در سامانه ی طرح ملی مشاغل خانگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، افزود: پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش ران متصل خواهند شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد .

منصفی راد اظهار داشت: : مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود استفاده خواهد کرد، امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و عدم اتکا به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی کیفیت محصولات و بسته بندی در اتصال به بازار توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای ثبت‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل 18 سال سن، بومی بودن متقاضیان، نداشتن اشتغال تمام‌وقت و عدم برخورداری از بیمه کارفرمایی شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است و علاقه مندان در صورت برخورداری از این شراط می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir ثبت نام کنند.