اخبار

معاون استاندار در دیدار با رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی: اجرای طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی  یک اقدام جهادی ارزشمند در این ایام کرونایی می باشد

آذربايجان غربي

۱۳۹۹/۱۰/۰۹

متن کامل خبر

معاون استاندار در دیدار با رییس و مدیران گروهای پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی: اجرای طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی  یک اقدام جهادی ارزشمند در این ایام کرونایی می باشد

نسشت مشترک معاون استاندار آذربایجان غربی با رییس جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، در این دیدار مصطفوی معاون استاندار با تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی خاطر نشان ساخت: زیر ساخت توسعه و پیشرفت با کار مطالعاتی و علمی شکل می‌گیرد وی با اشاره به دستاوردهای موفق پژوهشی جهاددانشگاهی استان در حوزه کشاورزی و علوم اجتماعی و انسانی خاطر نشان کرد: رویکرد این نهاد باید براساس نیازهای روز جامعه طراحی و تدوین شود که این مهم در بحث خروجی مدار کردن پژوهش بسیار مهم است و باید هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی یک اقدام جهادی ارزشمند در این ایام کرونایی می باشد که باید حمایتهای لازم این طرح صورت گیرد.

وی گفت: مباحث جمعیت شناختی و کرونا، اشتغال آفرینی، مباحث فرزند آوری و مباحث مدیریتی حوزه توانمند سازی اقشار مختلف جامعه موضوعات مطالعاتی اجتماعی سیاسی در اولویت های پژوهشی این نهاد بعنوان نیاز جامعه مدنظر قرار گیرد.

مصطفوی گفت: مباحث جامعه شناختی و اثرات فضای مجازی درایام کرونایی که در سبک زندگی مردم و شغل آنها جایگاه ویژه‌ای ایفا می کند بسیار مهم و قابل تامل و پژوهش از ابعاد مختلف است.

معاون استاندار گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های اجتماعی مورد نیاز استان ورود علمی و عملی بیشتر داشته باشد.

دکتر رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه مختلف خاطر نشان کرد : کارهای پژوهشی این نهاد در گروه کشاورزی و شیمی تجزیه و مدیریت کسب و کار همگی پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته و معتقدیم بدون بسترسازی و مطالعات فرهنگی نتایج پژوهشی در سایر حوزه‌ها نتیجه بخش نخواهد بود

دکتر رستم زاده اظهار کرد:خروجی پژوهشی این نهاد در صدد ارائه راهکارهای عملیاتی با مبنای علمی و فناورانه برای مسئولان حوزه های مختلف جامعه است که از جمله آنها می توان به مدل مطالعاتی و اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی گفت:فناوریهای نوین دگرگونی بنیادینی در ساختار تعاملات و ارتباطات انسانی بوجود آورده است که نیازمند آسیب شناسی و کیفی سازی این جامعه انسانی نوین می باشد که این نهاد در این زمینه نیز می تواند طرح های پژوهشی را ارائه نماید.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی همچنین با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح ملی امیخته ای ارزش افرین از ترکیب پژوهش کاربردی با خروجی ملموس عملی در حل موضوع مهم اشتعال آفرینی خصوصا در این ایام کرونایی در استان است.

وی در خاتمه با تشریح سوابق این واحد در انجام تحقیقات علوم انسانی و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ایسپا خاطر نشان کرد: این نهاد براساس توانمندی و تجارب گروه تخصصی علوم انسانی می تواند در حوزه های مختلف و مورد نیاز استان نقش آفرین عملیاتی پژوهشی داشته باشد.