اخبار

معاون استاندار سمنان: طرح ملی مشاغل خانگی یکی از طرح های کارآمد و موفق در حوزه اشتغال است

سمنان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

متن کامل خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از طرح های کارآمد و موفق در حوزه اشتغال است.

علیرضا شریفی نژاد با بیان اینکه فعالیت جهاددانشگاهی در اجرای این طرح بسیار مطلوب و اثرگذار بوده است، ادامه داد: انشاءالله با تلاش و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان، سهمیه استان سمنان افزایش پیدا کند تا افراد بیشتری در استان که در بخش مشاغل خانگی فعالیت می کنند بتوانند در این طرح مورد حمایت و پوشش قرار گیرند.

وی با اشاره به فعالیت های مختلف جهاددانشگاهی و ارائه خدمات مطلوب به جامعه گفت: فعالیت های جهاددانشگاهی در شرایط جنگ اقتصادی بسیار کارآمد و مؤثر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهایی که همیشه بازوی توانمند نظام و دولت در شرایط حساس بوده است، با مجموعه ای از فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در شرایط جنگ اقتصادی نقش بسیار تأثیرگذاری داشته است.

شریفی نژاد ادامه داد: بحث فرهنگ سازی و فعالیت های فرهنگی در این شرایط جنگ اقتصادی بسیار خاص است، همچنین فعالیت های پژوهشی و آموزشی ویژه ای نیز باید در این شرایط انجام شود که در هر سه حوزه، می توانیم از ظرفیت و توانمندی جهاددانشگاهی برای عبور از این شرایط بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم از منابع و ظرفیت های موجود در استان، نهایت استفاده را ببریم، تا برآیند همه ی اینها، باید شاهد ثبات اقتصادی در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: استان سمنان در حال حاضر پایین ترین نرخ تورم سالانه و ماهانه و پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و تقریباً نسبت به سایر استان های همجوار از وضعیت باثبات تری برخوردار است.

وی همچنین گفت: در حوزه اپلیکیشن های بازار و توسعه بازار مجازی، فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی، افکار سنجی، نظر سنجی و همچنین فعالیت های فرهنگی و رسانه ای از ظرفیت های جهاددانشگاهی برای کمک به شرایط اقتصادی استان استفاده خواهیم کرد.