اخبار

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان: توسعه مشاغل خانگی به توسعه اشتغال و اقتصاد در استان می انجامد

سمنان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از طرح نوین مشاغل خانگی، فرصتی برای کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی خانواده های استان سمنان نام برد.

حسن رهایی گفت: در دورانی که کشور تحت ظالمانه ترین و سخت ترین تحریم هاست، و از طرفی بیماری کرونا نیز شرایط  راسخت تر کرده است مشاغل خانگی می تواند در سال جهش تولید بهترین راهکار برای توسعه اشتغال و اقتصاد عموم مردم وجامعه باشد.

وی افزود: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

رهایی گفت: مجموعه فعالیت های جهاددانشگاهی با نیروهای جوان، متخصص و کارآمد در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می توانند در شرایط اقتصادی استان نقش مؤثر و مطلوبی داشته باشند.

وی افزود: دو مرکز نوآوری اپلیکیشن های تلفن همراه در حوزه آموزشی، مرکز خدمات تخصصی مستندسازی و چندرسانه ای در حوزه فرهنگی و همچنین مرکز افکار سنجی، نیاز سنجی و طرح های پژوهشی مختلف از جمله شاخص ترین فعالیت های جهاددانشگاهی استان سمنان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین با اشاره به طرح های مختلف در حوزه اقتصادی و اشتغال گفت: برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی، دوره های آموزش تخصصی در حوزه اشتغال شامل تکنیسین دندانپزشک، دستیار داروخانه، کمک پرستاری و... و همچنین همکاری در اجرای طرح های ملی توسعه مشاغل خانگی و مشاغل زنان سرپرست خانوار از جمله مهمترین فعالیت های جهاددانشگاهی در بخش اشتغال بوده است.