اخبار

ثبت نام بیش از 1700 نفر در «طرح ملی مشاغل خانگی» در همدان

همدان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد همدان، علی کلانترنیا، رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما مرکز همدان از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۵۴ هزار نفر ظرفیت ملی در این طرح ۲ هزار و ۱۰۰ نفر سهم استان همدان است گفت: این طرح به لحاظ سنی محدودیتی ندارد و افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که بیمه کارفرمایی نداشته باشند، می‌توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در چند مرحله طراحی شده است افزود: مرحله نخست پژوهشی است که مزیت سنجی و ظرفیت سنجی طرح را بر عهده دارد که این مرحله در همدان انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه مرحله بعدی طرح توانمندسازی است به نحوی که افراد متفاضی کار، تحت آموزش عمومی و تخصصی قرار می‌گیرند گفت: تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ نفر در این مرحله ثبت‌نام کرده‌اند.

علی کلانترنیا بیان کرد: در طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی تا کنون ۱۱ رشته شناسایی شده که میناکاری سفال، خیاطی و طراحی پوشاک، مبل و منبت، کیک و شیرینی، انیماتوری، برنامه‌نویسی کامپیوتری، مترجمی، ویراستاری از جمله رشته هاست.

این طرح همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که مجری آن جهاد دانشگاهی و کارفرما هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.