اخبار

در کارگروه اشتغال استان مازندران

مازندران

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

متن کامل خبر

 

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در کارگروه اشتغال استان با اشاره به مفید به فایده بودن طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، که کارفرمای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح قرار است جهاد دانشگاهی ضمن شناسایی و مهارت افزایی، اتصال به بازار را برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی تسهیل نماید.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان خوبی در استان در حال فعالیت هستند که در زمینه بازاریابی دچار ضعف می باشند، افزود: در این طرح دستگاه‌های اجرائی استان نیز می‌توانند در شناسایی مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف به جهاد دانشگاهی کمک کنند.

استاندار مازندران ضمن تصویب اختصاص سهمیه دستگاه های اجرایی برای مشارکت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این کارگروه، افزود: دراین طرح که قرار است ارتباط کارآفرینان در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری ایجاد گردد، کمکی به کارآفرینان واقعی استان خواهد بود و موجب رونق حوزه مشاغل خانگی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، مهندس محمد رضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ابتدای این نشست، اظهار داشت: سهمیه استان مازندران در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان ۲۳۰۰ نفر است که تا کنون ۱۹۰۰ نفر از متقاضیان در این طرح با مراجعه به سامانه  inhb.ir ثبت نام کرده اند.

 وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان،  مورد ارزیابی و راستی آزمائی قرارگرفته اند، افزود: جهاد دانشگاهی نشست‌هایی با اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای هم افزایی و اجرای هر چه بهتره این طرح برگزار کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تقدیر از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی این استان، تصریح کرد: شناسایی مزیت‌ها و اولویت‌ها، توانمندسازی و مهارت‌افزایی و اتصال به بازار سه مرحله طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و از مزایای این طرح مدیریت شغل از شناسایی تا فروش محصول است.

در این جلسه محسن طالبی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، نیز به تشریح این طرح و بیان جزئیات آن پرداخت.