اخبار

استانداری خراسان شمالی ادارات را ملزم به خرید لباس از تولیدی های استان کند

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، سید رضا هاشمی، مدیر تولیدی ربکا در استان اظهارکرد: خراسان شمالی در حوزه تولید پوشاک ظرفیت های مناسبی دارد بنابراین باید استانداری ادارات را برای تهیه لباس های اداری ملزم به خرید از تولیدی های استان کند.
وی با بیان اینکه مشکلات دربخش حمایت از تولید کننده بسیار زیاد است،ادامه داد: باید برای توسعه تولیدی های استان در ابتدا زمینی به صورت بلاعوض یا با قیمت ارزان و با استفاده از تسهیلات با بهره کم به تولیدی ها واگذار شود تا آنان از هزینه اجاره بهای محل استقرار تولیدی راحت شوند .
هاشمی با بیان اینکه نبود حمایت های مالی و اداری، بیمه پرسنل ، هزینه های شهرداری و مالیات نیز از دیگر دغدغه ها است که باید مرتفع شود، خاطرنشان کرد: مشکلات تولیدی های استان چندیدن بار از تریبون های مختلف گفته شده، مسئولان هم پاسخ داده اند اما این پاسخ به نحوی بوده که نباید روی آن جساب باز کرد.
وی با تاکید بر اینکه بحث نقدینگی از مهمترین چالش های تولیدی ها در سطح استان بود، گفت: مسئله خرید نقدی پارچه نیزبسیار حایز اهمیت است زیرا در شرایط حال حاضر بازار، خرید و فروش به سختی صورت می گیرد.
وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و شیوع ویروس کووید 19 در کشور، یادآورشد: در این شرایط و بازار کار دریغ از یک حمایت کوچک، با وعده های پوچی که از سوی مسئولان داده می شود، تصور و البته واقعیت بر این است که تولید کننده ارزش و اعتباری در چرخه اشتغال زایی ندارد.
هاشمی با تاکید بر این که فروش بیشتر مهمترین هدف تولیدی ها است، گفت: متناسب با فروش، اشتغال زایی نیز بیشتر خواهد شد در این راستا باید بسترهای فروش بیشتر از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، بازار فروش آنلاین و تربیت و آموزش نیروی ماهر در قالب یک زنجیره مد نظر مسئولان قرار گیرد.
انتهای پیام