اخبار

گفت‌وگو با پیشران حوزه پوشاک طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خوزستان

خوزستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

متن کامل خبر

پیشران طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خوزستان، نداشتن برند معتبر، نبود پشتوانه مالی مناسب و شناخت ناکافی از بازار کار را از چالش‌های پیش روی خود عنوان کرد.


به گزارش دبیرخانه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خوزستان، نادیا علی نجاتی تولیدکننده پوشاک در اهواز درباره کسب و کار خود اظهار کرد: بنده ساکن اهواز هستم و مدت 20 سال است که در زمینه تولید انواع پوشاک شامل لباس کار، فرم مدارس و تریکو فعالیت می‌کنم.


وی با بیان اینکه نداشتن برند معتبر، نبود پشتوانه مالی مناسب و شناخت ناکافی از بازار کار از چالش‌های پیش روی من در زمینه فعالیت کاری تولید پوشاک بوده است، تصریح کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خوزستان، از سوی امور بانوان استانداری خوزستان به من معرفی شد و با کمک این طرح، توانستم مشکلات کاری‌ام را به تدریج برطرف کنم.


علی نجاتی عنوان کرد: با مشاوره و راهنمایی‌های ارایه شده در این طرح و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، نسبت به اخذ مجوز مشاغل خانگی اقدام کردم و بعد از دریافت مجوز، در جهت برندسازی محصولات تولیدی گام برداشتم. همچنین با مشاوره‌ها، یاد گرفتم دنباله‌رو تولید چه محصولاتی باشم که مشتری پسند باشند.


پیشران حوزه تولید پوشاک گفت:در راستای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خوزستان ۱۱ نفر از بانوان منطقه ملاشیه اهواز را آموزش دادم تا بتوانند در منزل خیاطی کنند و با من همکاری داشته باشند.


وی در پایان کمبود چرخ میانه‌دوز را مشکل کارگاه تولیدی خود عنوان کرد و افزود: اگر چرخ‌های میانه‌دوز بیشتری در اختیار داشته باشیم، قطعا سرعت کار افزایش یافته و می‌توانیم محصولات بیشتری را تولید و تحویل بازار دهیم.


طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.