اخبار

مشاغل خانگی از نیازهای اساسی جامعه امروز برای ارتقاء سطح زندگی خانواده هاست

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۰/۱۵

متن کامل خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری توسعه مشاغل خانگی را از نیازهای اساسی جامعه امروز برای ارتقاء سطح زندگی خانواده ها دانست و برضرورت تلاش در راستای توسعه این مهم تاکید کرد.
سید غلامرضا رضوی در نشست هم اندیشی مسئولان شهرستان کیار که با حضور محمد کهرانی، معاون عمرانی و هماهنگی فرماندار کیار و مسئولان جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و کارو رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد، به اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به صورت پایلوت در استان همزمان با هشت استان دیگر کشور اجرا شد، اشاره کرد.
 وی خاطر نشان کرد: این موفقیت موجب شد در راستای اجرای این طرح در 31 استان کشور و به منظور رونق اقتصادی خانواده‌ها وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با جدیت وارد میدان شود.
به گفته رضوی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی در سه سال اخیر در سه فاز نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار  متقاضیان مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرد.
وی سهمیه 800 نفری استان در این طرح را یادآور شد و اظهار کرد:
در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی، پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی  وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است.
 وی با اشاره به مزیت های اولویت دار شهرستان کیار، تصریح کرد: با شناسایی مزیت‌های شغلی این شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و نهایتا با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
دکتر کهرانی نیز ظرفیت های شهرستان کیار را یادآور شد و با بیان اینکه در راستای تحقق توسعه مشاغل خانگی با توجه به اهمیت روز افزون این مهم باید تلاش مضاعف داشت، بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی با جهاددانشگاهی تاکید کرد.
یادآور می شود، فرمانداری کیار و دستگاه های اجرایی زیرمجموعه طرح آمادگی خود را برای اجرای موفق این پروژه ملی اعلام کنید.