اخبار

چهارمین جلسه کمیته فنی مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار شد

آذربايجان غربي

۱۳۹۹/۱۰/۱۶

متن کامل خبر

چهارمین جلسه کمیته فنی مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار شد

چهارمین جلسه کمیته فنی مشاغل خانگی آذربایجان غربی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛ این جلسه به همت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جهت بررسی طرحهای مستقل و پشتیبان ارائه شده از تمام شهرستان ها برگزار گردید.

مهندس عبادی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به فاصله ایران در حوزه بنگاههای اقتصادی با دیگرکشورها  بر جبران این فاصله تاکید کرد و افزود: برای اشتغال زایی در کشور باید با حمایت از مشاغل خانگی و دادن آموزشهای لازم زمینه اشتغال جوانان را در این رشته ها فراهم کرد.

وی اشاره به اینکه مشاغل خانگی یکی از راهکارهای رشد و توسعه اقتصادی در دنیا مطرح است افزود: مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته در قالب مشاغل خرد برای توسعه اقتصادی اجرا شده که در کشور ما نیز این طرح از سال ۸۹ به شکل رسمی کلید خورده و با مطالعات میدانی انجام شده منجربه بازنگری در طرح اولیه شده که نتیجه این بازنگری منجربه ارائه الگوی جدید با عنوان طرح ملی مشاغل خانگی شد و اجرای طرح نوین مشاغل خانگی برای حل مشکلاتی مانند اتصال به بازار موثر است.

در ابتدای جلسه دیلمقانی مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی گزارش مفصلی از طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که بصورت پایلوت برگزار شده بود و همچنین در خصوص فعالیت های انجام گرفته از زمان شروع طرح مشاغل خانگی  31 استان ارائه داد.

وی افزود: بنا به تاکید مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مقرر گردید در طرح مشاغل خانگی قرارداد جدید در 31 استان  شرایطی فراهم گردد تا کسری سهمیه استان در طرح پایلوت در این قرارداد جدید تکمیل و جبران گردد.

در پایان جلسه نگینی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن تقدیر و تشکر از  عملکرد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و متولیان همکار در طرح ملی مشاغل خانگی بعنوان طرحی ارزشمند و متمایز اثربخش اظهار کرد: یکی از راههای موفقیت و پایداری کسب و کارهای  مشاغل خانگی آموزش و توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی و بازاریابی و فروش می باشد که در طرح ملی مشاغل خانگی بدرستی جهت احیاء زنجیره ارزش تولید آمده است.

وی ادامه داد: همه دستگاههای اجرایی نیز باید فعالیت های خود در حوزه  مشاغل خانگی را به سمت توانمندسازی و بازاریابی هدایت کنند تا از این طریق وابستگی به تسهیلات نیز کاهش یابد.

 وی اظهار کرد:  به دلیل دغدغه استاندار محترم استان از وضعیت مشاغل خانگی در استان جلسه ای در استانداری تشکیل تا مجری طرح گزارش کامل و جامعی از طرح پایلوت و فعالیت های انجام گرفته در طرح جدید 31 استان را  ارائه نمایند.

در ادامه جلسه طرحهای مستقل و پشتیبان ارائه شده از کل استان بررسی و مورد تصویب حاضرین در جلسه قرار گرفتند.