اخبار

استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری لرستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۷

متن کامل خبر

با هدف بهره برداری از ظرفیت دفاتر تسهیلگری لرستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هماهنگی مدیران این دفاتر با جهاد دانشگاهی استان برگزار و در آن بر لزوم همکاری طرفین تاکید شد.

رحیم بیرانوند؛ معاون مرکز رشد جهاد دانشگاهی واحد لرستان در این جلسه اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که اجرای آن همزمان با سراسر کشور در لرستان نیز آغاز شده ظرفیت مناسبی برای اشتغال، توانمند سازی و معرفی ظرفیت های تولیدی استان است.

وی سهمیه لرستان در این طرح را ۱۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: متولی این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح مکلف به شناسایی و توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار است.

معاون مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه های مهم در لرستان و کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح بتواند به جامعه هدف موردنظر کمک کند و این چرخه را به خوبی به حرکت درآورد که تحقق اهداف آن به همراهی و همکاری نقش‌آفرینان حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی استان از جمله دفاتر تسهیلگری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله شناسایی جامعه هدف نیاز به مساعدت دفاتر تسهیلگری محلات استان داریم، یادآور شد: از جمله وظایف جهاد دانشگاهی در این طرح به عنوان نهاد توسعه ای و واسطه ای، مطالعات پژوهشی، رصد، پایش و ارزیابی، اثربخشی، شبکه سازی، هم‌افزایی، تسهیل گری، اتصال به بازار و... است.

در ادامه فاطمه گل محمدی مدیر دفتر تسهیلگری محله اسد آبادی در این جلسه با بیان اینکه این طرح کارایی بسیاری برای اشتغالزایی در استان دارد، اضافه کرد: دفاتر تسهیلگری لرستان آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی لرستان در اجرای موفق این طرح را دارند. امیدواریم با درک مناسبی از برآورد اجرای این طرح بتوانیم در فازهای مختلف کمک‌ حال جهاددانشگاهی باشیم تا با تحقق اهداف، بخشی از نیازهای مراجعان نیز برطرف شود.