اخبار

جهاد دانشگاهی هرمزگان نقش مغز متفکر و واحد R&D اداره‌ کار را ایفا کند

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۰/۱۷

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا از هرمزگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در نشستی با سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان و بازدید از این واحد، اظهار کرد: تلاش و همت جهاد دانشگاهی استان در راستای پیشبرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بالاترین سطح کیفیت جای قدردانی دارد. پیشران‌های ما آمادگی کامل برای ورود به فاز اجرای این طرح را دارند.

هادی ابراهیمی افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم در حوزه ماهیان زینتی، جلبک و میگوی خشک شده در کشور تبدیل به برند شویم. دانش و بازار این کار آماده است و تنها نیاز به شناسایی افراد نخبه در این حوزه و همچنین متقاضیان کار در این زمینه و ساماندهی آنان داریم، از این طریق معیشت حداقل ۵۰۰ خانوار تأمین می‌شود. هدف طرح مشاغل خانگی صرفاً اشتغال نبوده بلکه درآمد خانوار است.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که گریبان کل کشور را گرفته مسئله آمار سازی است و هیچ‌کس به دنبال نتیجه نیست. ما به دنبال نتیجه ملموس در این طرح هستیم، حتی اگر بانی ایجاد اشغال برای یک نفر باشیم بهتر از آمار سازی صرف است. اگر از دل ۶ هزار نفر متقاضی طرح در هرمزگان حتی ۱۰۰ نفر هم مشغول به کار شوند کار بزرگی صورت گرفته و این نیازمند آن است که معطوف به نتیجه عمل کنیم و از قیدوبند آمارها رها شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: از جهاد دانشگاهی تقاضا دارم که به‌عنوان مغز متفکر ما عمل کند و به ما راهکارهای علمی ارائه دهد و نقش واحد R&D را برای اداره ما داشته باشد، دستگاه‌های اجرایی درگیر کارهای اجرایی هستند و کمتر می‌توانند در این حوزه نقش مؤثری ایفا کنند. ما علاقه‌مند هستیم که به کمک جهاد دانشگاهی تبدیل به اداره‌ای پویاتر و علمی‌تر شویم.

ابراهیمی ادامه داد: اکنون اندیشکده تعاون در جهاد دانشگاهی کشور راه‌اندازی شده و ما علاقه‌مند هستیم این امکان در استان هرمزگان نیز توسط جهاد دانشگاهی واحد این استان فراهم شود. ما نیازمند گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی تعاونی‌ها در سطح استان هستیم، البته طرح یک‌شنبه و چهارشنبه‌های آموزش تعاونی‌ها به‌صورت وبینار توسط وزارت تعاون در حال اجراست اما ایجاد اندیشکده تعاون در جهاد دانشگاهی می‌تواند موجی از آموزش تعاونی‌ها را با رویکردهای جدید در استان ایجاد کند و نتایج بسیار خوب و ملموسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد، طرح‌های اشتغال بسیار خوبی دارند اما درزمینهٔ برندسازی، بازاریابی و فروش دچار مشکل شده‌اند و طرح مشاغل خانگی می‌تواند با آموزش این افراد اتفاقات خوبی را در سطح استان رقم زند. هدف ما ایجاد اشغال پایدار و درآمد خانوارهایی است که ضعیف‌تر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه نگاه وزارت کار نگاه انسان‌محور به موضوعات اقتصادی است، افزود:  جهاد دانشگاهی می‌تواند برای ایجاد نگاهی انسان‌محور به سواحل مکران در استان نیز ما را یاری کند، از نظر من توسعه این منطقه بدون نگاه انسان‌محور و عدم تربیت و پرورش نیروی انسانی بومی، این منطقه را نیز تبدیل به عسلویه دوم و مجردسرای مهاجرین می‌کند. توسعه این منطقه نیازمند فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی نیروی انسانی متخصص است. پیشنهاد می‌دهم این مجموعه برای عضویت در کارگروه شورای عالی توسعه سواحل مکران نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در پایان گفت: در کوتاه‌مدت هدف ما تمرکز بروی طرح مشاغل خانگی و هدف سازی برای اتصال افراد به بازار است، در میان‌مدت بحث آموزش تعاونی‌ها و در بلندمدت نیز توسعه انسان‌محور سواحل مکران هدف همکاری و مشارکت ما با جهاد دانشگاهی هرمزگان خواهد بود.

انتهای پیام