اخبار

بازدید مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از جهاد دانشگاهی

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۰/۱۷

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با حضور در ساختمان جهاد دانشگاهی  استان از روند اجرایی و ارزیابی  تلفنی طرح مشاغل خانگی بازدید کرد و گفت: تلاش و همت جهاد دانشگاهی استان در راستای پیشبرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بالاترین سطح کیفیت جای قدردانی دارد. پیشران‌های ما آمادگی کامل برای ورود به فاز اجرای این طرح را دارند.

در ادامه  محمد دلپسند،  سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان، اظهار کرد: خوشبختانه مدلی از همکاری بین مجموعه وزارت کار و جهاد دانشگاهی شکل گرفته که از دل آن طرح‌های خوبی بیرون آمده است و این نشان از شناخت عمیق وزارت کار از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی دارد. وی افزود: مناسبات اجرایی، اداری و سیاسی حاکم بر دستگاه‌های اجرایی اجازه مطالعه مستقل و علمی را به آنان نمی‌دهد و وقتی مجموعه‌ای از جهاد دانشگاهی درخواست می‌کند که به‌عنوان عقل منفصل و مغز متفکر و یک اندیشکده به‌جای آن فکر، پژوهش و مطالعه علمی داشته و نقش واحد R&D آن مجموعه را ایفا کند، بسیار جای امیدواری دارد.

محمد دل‌پسند عنوان کرد: ممکن است جهاد دانشگاهی نیز در برخی بخش‌ها نقاط ضعفی داشته باشد اما به‌یقین ‌می‌توان ‌گفت که در بخش مطالعاتی و پژوهشی این امکانات را دارد که به‌عنوان واحد R&D دستگاه‌های اجرایی ایفای نقش کند و پیش‌قدم شدن وزارت کار در این زمینه نشان از تیزبینی این مجموعه دارد. خوشبختانه این نقطه‌نظر به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز تسری یافته و قابل‌تقدیر است.

دل‌پسند بیان کرد: هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مطرح‌شده در خصوص همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان و اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قابل‌اجرا بوده و باید مقدمه‌ای باشد که جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک مجموعه چندبعدی در آینده در تمامی مناسبات فرهنگی و اجتماعی کشور همچون ارتقا شاخص‌های زیست در جمعیت کارگری، رفاه اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های بنیادین کشور اعم از  تورم، اشتغال و ... نقش اول را ایفا کند. عملکرد جهاد دانشگاهی می‌تواند در بهبود فضای عمومی کسب‌وکار و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی قبل از اینکه نقشی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ داشته باشد، وظیفه دارد در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی کمک کند. انتظارات و پیشنهادهای مدیرکل کار استان را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم که در آینده همکاری مؤثر ما منجر به نتیجه‌ای رضایت‌بخش درزمینهٔ ارتقاء شاخص‌های اشتغال در سطح استان شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: عضویت در کارگروه شورای عالی توسعه سواحل مکران نیز پیشنهاد بسیاری خوبی است و این مسئله را به‌زودی به شکل به رسمی خدمت هیئت‌رئیسه محترم جهاد دانشگاهی کشور مطرح خواهیم کرد. خوشبختانه رئیس و هیئت‌رئیسه جهاد دانشگاهی علاقه‌مند به ایفای نقش در چنین حوزه‌هایی هستند و حتماً استقبال خواهند کرد.

دل‌پسند خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌اندازی اندیشکده تعاون نیز هر کاری در جهت کلید خوردن هرچه سریع‌تر آن در استان هرمزگان لازم باشد، انجام خواهیم داد و آمادگی خود را برای هر فعالیتی در این زمینه اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه به بیان گزارشی از پیشبرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان  کارفرما و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری در سراسر کشور در حال اجراست، با ثبت‌نام بیش از ۶ هزار نفر متقاضی رتبه اول را بین استان‌های کشور دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان افزود: اکنون وارد فاز دوم طرح جهت توجیه طرح برای متقاضیان شده و برای پیشبرد هرچه سریع‌تر این طرح هم‌زمان فاز ارزیابی اولیه را نیز پیش می‌بریم، در این راستا تیمی ۵ نفره برای تماس تلفنی و مصاحبه با متقاضیان را جهت توجیه اهداف طرح، نیازسنجی و  ارزیابی اولیه آموزش داده‌ایم که مشغول کار هستند و تاکنون ۵۰ درصد این فاز پیش رفته است.

دل‌پسند ادامه داد: هدف ما توجیه درست هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، راستی آزمایی و ارزیابی اولیه برای متقاضیان و کیفیت اجرای این فاز است، مشاوره و هدایت ۵ درصد از افرادی که فاز توجیه طرح و ارزیابی اولیه را انجام داده‌اند نیز صورت گرفته است. فاز توجیه طرح و ارزیابی اولیه در شهرستان‌های قشم، بندرخمیر، بستک و سیریک به پایان رسیده و در حاجی‌آباد و بندرعباس نیز رو به اتمام است. البته ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در طرح اقدام کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه گزارش فاز مطالعاتی طرح مشاغل خانگی در هرمزگان که با دقت و کیفیت بالایی انجام شده نیز رو به اتمام است، افزود: خوشبختانه پس از ارزیابی‌ها، ریزش کمی در تعداد متقاضیان طرح داشتیم و به‌زودی وارد فاز آموزش می‌شویم.

انتهای پیام