اخبار

بازدید از کارگاه پیشران حوزه فرش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قزوین

قزوين

۱۳۹۹/۱۰/۲۰

متن کامل خبر

بازدید تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از کارگاه فرش‌بافی
در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به كارفرمایی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تیم اجرایی جهاد دانشگاهی قزوین از یک کارگاه فرش‌بافی بازدید کرد.

جواد ملکی مدیر مرکز شماره 2 معاونت آموزشی جهاددانشگاهی قزوین اظهار کرد: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند استان، بازدید از کارگاه «خدیجه عابدی» یکی از پیشرانان بافت فرش در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی این بازدید از کارگاه عابدی به مساحت ۵۰ مترمربع در شهر تاکستان بازدید شد؛ این پیشران ۱۲ سال مشغول فعالیت در این عرصه است و با توجه به وسعت کار تعداد نفرات زیادی را می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

ملکی بیان کرد: این بانوی کارآفرین برای جلوگیری از تجمع در کارگاه، دار قالی را در خانه بافندگان خود نصب و به‌صورت گره دستمزد پرداخت می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه کارگاه این کارآفرین در حال توسعه است، تصریح کرد: با توسعه کارگاه و امکان رعایت فاصله بهداشتی آموزش را در صدر اولویت‌های خود قرار خواهد داد و علاوه بر آن با حضور بافندگان در کارگاه نحوه بافت نیز برای تولید با کیفیت ارائه خواهد شد.

ملکی در پایان سخنانش عنوان کرد: در حال حاضر 40 نفر با این کارآفرین همکاری دارند و امکان جذب حدود 100 نفر دیگر نیز وجود دارد.