اخبار

لزوم حفظ اشتغال با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۱

متن کامل خبر

ایجاد مشاغل خانگی یکی از راهکارهای دولتمردان در طی سال‌های گذشته برای توانمندی خانواده‌ها به‌ویژه زنان بی‌سرپرست بوده است اما متأسفانه با فراگیر شدن بیماری کرونا خانه‌ها و کارگاه هایی که تا دیروز حکم تولیدکننده را داشتند حالا به دلیل نبود خریدار کم کارتر از قبل شده و در انتظار بهتر شدن اوضاع هستند.

فاطمه هادی پور بانوی ۴۰ ساله فعال در حوزه پوشاک یکی از پیشرانان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده شهرستان دلفان است که توانسته برای ۱۲ بانوی دیگر اشتغال ایجاد کند.

وی در حال حاضر با گرفتن سفارش دوخت انواع پوشاک از استان تهران با همکاری  شش خیاط، دو اتوکار و یک وسط کار در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با جهاد دانشگاهی واحد لرستان همکاری دارد.

هادی پور در گفت و گو با ما با اشاره به شرایط کرونایی و تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کارش از این بیماری منحوس تصریح کرد : شیوع کرونا منجر به تعطیلی چند ماهه کارگاه مان شد و با اینکه چندین بار تقاضای کار و گرفتن سفارش از استان تهران کردیم اما اکثر تولیدی های آنجا نیز با تعطیلی مواجه اند.

وی وضعیت اقتصادی را نیز مزید بر علت تعطیلی کارگاه های تولید پوشاک دانست و افزود: در این شرایط تولیدی های بزرگ نیز به دلیل گرانی قیمت پارچه غیرفعال شده اند و اوضاع چندان بر وفق مراد نیست.

این بانوی کارآفرین لرستانی خاطرنشان کرد: در صورت بهتر شدن اوضاع قصد دارم کل پروسه تولید پوشاک را در کارگاه خودم انجام داده و برای محصولات تولیدی مان برند خاصی تعریف و بتوانیم با مساعدت جهاددانشگاهی در این راستا نسبت به اشتغال زایی تعداد دیگری از زنان سرپرست خانوار شهرستان دلفان اقدام کنیم. 


این بانوی فعال در حوزه پوشاک با بیان اینکه تا سال گذشته و قبل از کرونا  سفارش‌های بسیار زیادی برای دوخت داشتیم اما با بروز بیماری کووید ۱۹ تمام این سفارشات به حداقل رسیده و ادامه کار برایمان سخت است، یادآورشد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به پیشرانان کمک می‌کند تا کسب و کار خود را توسعه بخشیده و از طرفی کمک‌ حال پیشران برای توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و دیگر جامعه هدف مدنظر این طرح بوده و از این جهت نیاز است که برای حفظ اشتغال از ظرفیت طرح مشاغل خانگی بهره ببریم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم با کمک طرح مشاغل خانگی بتوانیم به ادامه کار در این شرایط بپردازیم و هم بازار کارمان را حفظ کرده و هم با افزایش تعداد مشتریان نسبت به افزایش اشتغالزایی زنان توانمند اقدام کنیم.

این بانوی کارآفرین گفت: شرایط کنونی بیش‌ازپیش لزوم توجه به مشاغل خانگی را ضروری کرده و   امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی کسب و کار خود و افراد تحت پوششمان را حفظ کنیم.