اخبار

جلسه کمیته اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار شد

آذربايجان غربي

۱۳۹۹/۱۰/۲۱

متن کامل خبر

جلسه کمیته اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد، این نشست با حضور معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد ، مدیر اجرایی و کارشناسان طرح  در دفتر راهبری طرح ملی مشاغل خانگی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

سید جعفر ایرانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای هدفمند طرح ملی مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: با اجرای دقیق و نظاممند این طرح با شناسایی هدفمند متقاضیان مشاغل خانگی و اتصال هوشمندانه به بازار کار می توان نقش موثری در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای خانگی ایفا کرد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط عوامل اجرایی طرح مشاغل خانگی بر لزوم تشکیل جلسات هفتگی کمیته اجرایی طرح تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی برای برگزاری  جلسات منظم با کمیته علمی و کمیته شورای راهبری استان و پیگیری طرح مشاغل خانگی در جلسه شورای اشتغال  استان باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی هم چنین بر انجام استعداد سنجی متقاضیان طبق فرم طراحی شده ز طریق سامانه آزمون معاونت آموزشی با اطلاع رسانی به متقاضیان پرداخته و بر لزوم  ایجاد شبکه اجتماعی برای اطلاع رسانی و درج آخرین اخبار و اطلاعات  مربوط به طرح مشاغل خانگی برای متقاضیان  اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر دیلمقانی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی به ارایه  گزارش هایی از اقدامات انجام شده در این طرح پرداخته و بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری مشاوره های عمومی و تخصصی و بقیه مراحل طرح اشاره کرد.

 در ادامه مهندس ولی پور کارشناس طرح ملی مشاغل خانگی با  اشاره به اقدام قابل توجه استان در تماس اولیه توجیهی و ارزیابی اولیه طرح به تشریح  فرم طراحی شده جهت استعداد سنجی متقاضیان و ارایه راهکار هایی در مورد نحوه انجام مشاوره های عمومی و تخصصی و لزوم  استعلام بیمه متقاضیان از سازمان تامین اجتماعی  پرداخت.