اخبار

قوانین و مقررات دست و پاگیر دلیل توسعه نیافتگی مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲

متن کامل خبر


قوانین و مقررات دست و پاگیر دلیل توسعه نیافتگی مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد 
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی تولید مشاغل خانگی، قوانین و مقررات دست و پاگیر است و تا زمانی که این قوانین و مقررات آسان نشوند هیچ‌گونه توسعه در زمینه مشاغل خانگی صورت نمی‌گیرد.

" حمید خستوانه" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای مشاغل خانگی، حمایت و بازاریابی محصولات تولیدی خانگی و بستر مناسب برای ارائه محصول از طریق مجازی می‌تواند در توسعه مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی تولید مشاغل خانگی، قوانین و مقررات دست و پاگیر است و تا زمانی که این قوانین و مقررات آسان نشوند هیچ‌گونه توسعه در زمینه مشاغل خانگی صورت نمی‌گیرد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی، توجه و بازاریابی و فروش محصولات، ایجاد شبکه کسب و کار، حمایت از پشتیبان ها و اعطای تسهیلات به ترتیب اولویت ها در جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت زیادی دارند.
خستوانه ادامه داد: به ترتیب اولویت ها تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی_تکمیلی کشاورزی، عشایری و امور تولیدات گیاهان دارویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، صنایع دستی، فرش دستباف و تولیدی حوزه صنعت و خدمات مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی تاکید کرد: رسته هایی که فراگیر و عامه مردم درگیر آن هستند باید جلوگاه های اقتصادی آن ها رفع و زنجیره ارزش آن از زمان کاشت، داشت و برداشت تکمیل شود تا ظرفیت و قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه‌ای را داشته باشد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نداشتن آگاهی کامل در ارتباط با شغل، نداشتن آگاهی از عرضه و تقاضا و کمبود آموزش تخصصی بلند مدت در ارتباط با شغل مورد نظر در بعضی از رسته های شغلی از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی است.
خستوانه تصریح کرد: نبود آموزش و توانمندسازی، قوانین دست و پا گیر، نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی و برندسازی مهم ترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی ادامه داد: طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که مجری قوی داشته باشد می تواند موثر باشد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در گروه های کشاورزی، خدماتی و صنایع تبدیلی_تکمیلی مشاغل خانگی مناسب فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه ها است.
خستوانه بیان کرد: بسته‌بندی، صنایع دستی و دامداری مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان می باشند.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت بازار برای محصولات تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیاز کشور است.