اخبار

جلسه جهاددانشگاهی استان گیلان و فرمانداری رشت با نمایندگان امور بانوان شهرستان های استان گیلان در فرمانداری رشت

گيلان

۱۳۹۹/۱۰/۲۲

متن کامل خبر


جلسه جهاددانشگاهی استان گیلان به منظور تشریح طرح توسعه مشاغل خانگی به کار فرمایی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،با حضور فرماندار رشت،جناب آقای فتح الهی ،معاون آموزشی جهاددانشگاهی جناب اقای مهندس هاشمی و مدیر طرح مشاغل خانگی به همراه نمایندگان امور بانوان شهرستان ها در محل فرمانداری رشت برگزار شد.
فرماندار رشت با اشاره رشد  نقش آفرینی بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، خواستار برنامه ریزی کاربردی ادارات، جهت تامین زیرساخت های لازم در راستای توسعه فعالیت بانوان شد.
فتح اللهی اذعان داشت: در گذشته فقط مرد خانواده در بیرون از منزل فعالیت اقتصادی داشت اما اکنون با توجه به شرایط موجود شاهد فعالیت گسترده بانوان در بخش های مختلف اقتصادی هستیم.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل داده اند که نیاز است مسئولان امر به این قشر توانمند بیش از پیش نگاه حمایتی داشته باشند.
فرماندار رشت ،با برشمردن ظرفیت بالای استان گیلان در حوزه صنایع دستی،کشاورزی و گردشگری ،خواستار همکاری هرچه بیشتر مسئولین مرتبط جهت اجرای هرچه بهتر طرح مذکور در سطح شهرستان بود.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی پس از تشریح  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و توضیحاتی در خصوص اجرای فاز به فاز این طرح خاطر نشان کردند که لازمه اجرای این طرح، همکاری و ارتباط همه جانبه مسئولین و ادرات مرتبط با طرح می باشد.   همچنین با توجه به اینکه بانوان در توسعه جامعه نقش آفرین هستند، ضروریست در این حوزه برنامه های تاثیر گذاری طراحی و اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از تمام توان در جذب سرمایه گذار بهره گیریم، اضافه کرد: در توسعه جامعه نگاه ها نبایستی فقط به سمت حمایت های دولتی معطوف شود بلکه بایستی از تمام ظرفیت های بخش خصوصی در این راستا با برنامه ریزی و مدیریت بهره لازم گرفته شود
سپس بعد از بررسی راهکار هایی جهت ارتباط موثر قسمت های مختلف شهرستان،مقرر شد که در این راستا در زمینه شناسایی تسهیلگران و پیشرانان و متقاضیان کلیه شهرستان  ها همکاری لازم را بعمل آوردند.