اخبار

بازدید مدیران اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از یک موسسه خیریه در اهواز

خوزستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

متن کامل خبر

مدیران اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از موسسه خیریه نورالرحمه واقع در منطقه زرگان اهواز بازدید کردند.


به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، موسسه خیریه نورالرحمه در منطقه زرگان اهواز واقع شده است که در زمینه خیاطی، تولید ترشیجات، پخت نان محلی، تولید ماسک، سرویس آشپزخانه، عروسک سازی، دوخت لباس محلی عربی و حصیربافی فعالیت می‌کند.


معصومه شبوطی مدیر موسسه خیریه نورالرحمه در جریان این بازدید و گفت‌و‌گو به بیان مشکلات خود پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات در زمینه کیفیت و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی، بازاریابی و فروش، تامین مواد اولیه، عدم وجود سرمایه کافی، نبود سرمایه‌گذار و محل مناسب برای تولید اشاره کرد.


وی همچنین از ثبت شرکت تعاونی «بانوان افلاک عروج» و همچنین اقدام به برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی موسسه در اهواز برای فروش محصولات در راستای بهبود کسب و کار و تقویت بازار کار خبرداد.


محمد امین صالحی نژاد، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خوزستان نیز در راستای کمک به حل مشکلات این موسسه توصیه کرد از تنوع محصولات تولیدی کاسته و به صورت تخصصی روی تولید نان و لباس سنتی عربی کار شود و در این زمینه تمرکز فقط روی شهر اهواز و استان نباشد.


وی با تاکید بر تولید «عبا» که یکی از تولیدات این موسسه است، افزود: با توجه به ظرفیتی که در خصوص این محصول تولیدی وجود دارد، این محصول را می‌توان برای حوزه‌های علمیه واقع در استان و خارج استان تولید کرد و این مراکز، بازار مناسبی برای آن محسوب می‌شوند.


صالحی نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط هم مرز بودن استان خوزستان با کشورهای عربی، چنین محصولاتی می‌توانند بازار مناسبی در این کشورها داشته باشند و در این زمینه باید به سمت تولید محصول مشتری پسند گام برداشته شود.


در ادامه شیما تقی نژاد، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با بیان توصیه‌هایی در راستای تقویت و بهبود کسب و کار اظهار کرد: با قرار گرفتن در مسیر شبکه‌سازی حوزه پوشاک، صنایع دستی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به واسطه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، تولیدکننده خرد با تولیدکننده توانمند و موفق ارتباط می‌گیرد و می‌تواند محصولات با کیفیت‌تری تولید و روانه بازار کند. همچنین از طریق ورود به خرید و فروش‌های گروهی، قدرت چانه‌زنی بیشتری در بازار به دست می‌آورد.


وی افزود: در راستای بهبود وضعیت کسب و کار، تولید و بازار کار موسسه نیاز است فعالیت‌های تولیدی به صورت تخصصی بین افراد تحت پوشش تقسیم شود و از هر حوزه کاری، یک نفر علاقه‌مند با بازاریابی و روابط عمومی بالا به عنوان نماینده به دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی که در اهواز مستقر است معرفی شود تا موسسه از طریق این نمایندگان از آموزش‌ها، مشاوره و راهنمایی‌های ارایه شده در طرح بهره‌مند شود.


تقی نژاد اظهار کرد: همچنین جهت آگاهی از نحوه قیمت‌گذاری و استانداردهای بسته‌بندی محصولات نیز توصیه می‌شود که از آموزش‌ها و مشاوره‌های طرح که وبینارهای آموزشی از جمله آن‌ها است، استفاده شود.


به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این طرح با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.