اخبار

مراکز آموزش نظام وظیفه باید به سمت مهارت‌های مورد نیاز بازار کار پیش روند

كرمان

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

متن کامل خبر

کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و در خصوص تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال وظیفه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دکتر حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این نشست گفت: مراکز آموزش نظام وظیفه باید به سمت مهارت‌های مورد نیاز بازار کار پیش روند و در این مسیر اصناف، اتاق تعاونی و دستگاه‌های مرتبط همفکری لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ایجاد اشتغال برای هر گروهی نیاز به آموزش‌های مهارتی،فرهنگی و اجتماعی دارد، بعضا باید فرهنگ‌سازی‌هایی برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز مهارت‌آموزی در راستای درآمدزایی و اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر سربازان تحصیلکرده و با مهارت داریم که باید آنها را شناسایی و زمینه اشتغالشان را فراهم کنیم.

وی مهارت‌آموزی‌های اشتغالزا نیروهای وظیفه براساس ظرفیت مناطق را لازم دانست.

مهندس ایمان حسامی، مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان ضمن اشاره به مزایای طرح برای افراد جویای کار گفت: بررسی، شناسایی، اولویت بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه فاز نخست این طرح بوده و در این فاز، امکانات موجود شهرستان‌ها، نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید شهرستان‌ها شناسایی شده است و در فاز دوم به آموزش و توانمندسازی متقاضیان پرداخته خواهد شد تا بتوان افراد را به بازار جهت فروش محصولات متصل نمود و سهم بسزایی در اشتغال استان ایفا کرد.