اخبار

معاون اشتغال تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام: طرح توسعه مشاغل خانگی یک رویکرد بدیع در اشتغال کشور است

ايلام

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

متن کامل خبر

معاون اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی ضعف‌های رویه‌های سابق را پوشش می‌دهد و یک رویکرد بدیع در حوزه اشتغال کشور است.

«احمد خان‌محمدیان» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نرخ بیکاری که  به صورت فصلی توسط مرکز آمار اعلام می‌شود اصلی ترین منبع بیکاری است و بر اساس آخرین نرخ بیکاری در پاییز ۹۹، این نرخ در استان   ۵.۱ درصد بوده و نسبت به تابستان ۹۹، که ۶.۲ درصد بوده حدود ۱ درصد کاهش داشته و این کاهش  و رتبه اول استان در کاهش بیکاری حاصل کارهای بزرگ و زیادی بوده که امیدبخش است.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: بر اساس آمار، از سال ۹۷ تاکنون در حوزه اشتغال روستایی حدود ۴۸۰۰ پرونده پرداخت تسهیلات، ۱۳۷ پرونده فراگیر و در سال ۹۹ حدود ۲۵۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

خان محمدیان تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت و  متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تاکنون حدود ۳ میلیارد تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.

وی طرح توسعه مشاغل خانگی را یکی از طرح‌های موفق در کشور دانست و تاکید کرد: الگوی نوین مشاغل خانگی نتیجه رویکرد علمی و یک بررسی مطالعاتی بلند مدت به روش تطبیقی از تجربیات کشورهای توسعه یافته و ایران بوده است.

معاون اشتغال اداره کل  تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: این طرح ضعف‌های رویه سابق را پوشش می‌دهد و بر اساس چارچوب تعریف شده بخش آموزش، مشاوره و اتصال به بازار در آن در نظر گرفته شده که این یک رویکرد بدیع در حوزه اشتغال کشور است.

خان‌محمدیان گفت: تجربه اجرای الگوی نوین از سال ۱۳۹۷ تاکنون که توسط جهاددانشگاهی اجرا شده است موفق بوده و شناخت مناسبی را از فضای کسب و کار استان پیش روی ما گذاشته است.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح با رویه فعلی جهاددانشگاهی بتواند اهداف تعیین شده را محقق کند.