اخبار

در راستای اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بازدید از کارگاه خیاطی در روستای مبارک آباد بخش مرکزی استان قم انجام شد

قم

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

متن کامل خبر

در راستای اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بازدید از کارگاه خیاطی در روستای مبارک آباد بخش مرکزی استان قم انجام شد

در این بازدید که مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم به همراه دهیار روستای مبارک آباد اقای زراعی و رئیس شورا آقای خلج و مدیر دفتر تسهیلگری قم حضور داشتند در خصوص احیا و راه اندازی کارگاه خیاطی تحت اختیار دهیاری واقع در روستاری مبارک اباد گفتگو شد.

شریفی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجرا می باشد که در استان قم تاکنون 1610 نفر ثبت نام کردند.

شریفی افزود: می توانیم با پیشران های شناسایی شده در حوزه پوشاک که در این طرح شناسایی شده اند مواد اولیه و بازار فروش و نیروهای کارگاه را تآمین نماییم و زمینه اشتغال متقاضیان را ایجاد نماییم و این کارگاه پایلوت توزیع سفارشات خانگی در محل شود.

خلج گفت: در این کارگاه دوره های توانمندسازی در سال های قبل برگزار شده است و هم اکنون آماده همکاری و توانمندسازی اقتصادی متقاضیان و اشتغال خانگی متقاضیان هستیم.

دهیار روستای مبارک آباد واقع در بخش مرکزی قم گفت: این پتانسیل و ظرفیت در دهیاری و مردم این منطقه وجود دارد که بتوان این کارگاه را توسعه داد و نیز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند منجر به خیر و برکت برای مردم این منطقه باشد.

در پایان مقرر شد پس از مذاکرات نهایی با پیشران پوشاک و نیز استعدادسنجی متقاضیان، نیروهای این کارگاه خانگی تأمین و پس از انجام تشریفات اداری و قراردادی این کارگاه راه اندازی و شروع به فعالیت نماید.