اخبار

نشست هم انديشي پيشرانان فرش طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي برگزار شد

مرکزي

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

به همت شبكه فرش جهاددانشگاهي استان مركزي و با حضور پيشرانان فرش طرح ملي مشاغل خانگي نشست هم انديشي پيشرانان فرش با بررسي نحوه استعداد سنجي و مشاوره هاي تخصصي متقاضيان، هم انديشي پيرامون نحوه آموزش هاي عمومي و تخصصي متقاضيان و تدوين فيلم آموزشي، مشخص نمودن محدوده جغرافيايي و فعاليت پيشرانان، هم انديشي پيرامون نحوه تهيه مواد اوليه براي كاهش هزينه هاي اوليه، احياء طرح ها و نقشه هاي فراموش شده، همگرايي در توليد و فروش و راه اندازي فروشگاه هاي اينترنتي در جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار شد.
 

بر اساس اين گزارش؛ فاطمه غني پور مدير اجرايي طرح ملي مشاغل خانگي در استان مركزي در اين نشست ضمن قدرداني از حضور پيشرانان فرش، اظهاركرد: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي از طرح‌ هاي حمايتي حوزه اشتغال است كه با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و جهاددانشگاهي به عنوان نهاد توسعه‌اي در سال جاري اجرا مي ‌شود.


وي با بيان اينكه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در سه مرحله شامل شناسايي مزيت و ظرفيت ‌هاي استان، توانمندسازي و اتصال به بازار كار مورد توجه قرار گرفته است، هدف از اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي را رونق و توسعه اشتغال پايدار عنوان كرد.

 

غني پور اضافه كرد: ارائه آموزش و مشاوره به صاحبان مشاغل خانگي جهت دريافت گواهينامه كيفيت محصولات خانگي توليد شده بر اساس استانداردها، هدايت و مشاوره صاحبان مشاغل خانگي به ارتقاء كميت و كيفيت محصولات و بسته بندي، برندسازي از  جمله حمايت هايي است كه از فعالان مشاغل خانگي در قالب اين طرح صورت مي گيرد.


مدير ستفا مركزي خاطرنشان كرد: جهاد دانشگاهي چهار مكان ‌بازار اينترنتي را براي عرضه محصولات مشاغل خانگي پيش بيني كرده است.


 علي رنجبر مسئول شبكه فرش جهاددانشگاهي استان مركزي در ادامه با اشاره به اينكه در طرح ملي مشاغل خانگي فرايند شناسايي، مهارت آموزش و بازاريابي و ايجاد اشتغال پايدار دنبال مي شود، گفت: در همين راستا آموزش هاي تخصصي و عمومي ويژه متقاضيان پيشرانان طرح به منظور توانمندسازي جامعه هدف به همت شبكه فرش برگزار مي شود.

 

وي در خصوص ارائه آموزش هاي عملي در حوزه بافت فرش، افزود: يكي از مهمترين مولفه هاي اين طرح، شناسايي و ارزيابي پيشرانان طرح است و در راستاي نحوه استعداد سنجي، مشاوره هاي تخصصي متقاضيان طرح با برگزاري نشست هاي مختلف با پيشرانان و هم انديشي، گام هاي مهمي در زمينه توليد در استان خواهيم برداشت.


مسئول شبكه فرش جهاددانشگاهي استان بر استفاده از مواد اوليه با كيفيت، احياء طرح و نقشه هاي فرش و همگرايي توليدكنندگان در بحث نوآوري بافت فرش تاكيد كرد.