اخبار

اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با ظرفیت1000 نفر در لرستان

لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر


معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ۱۰۰۰ نفر با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی به درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل می‌رسند.

رحیم بیرانوند اظهار کرد: اجرای طرح ملی  توسعه مشاغل خانگی  با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد اجرایی و واسطه ای واگذار شده است ،سهمیه لرستان برای ایجاد شغل در قالب این طرح ۱۰۰۰ متقاضی است.

وی اجرای این طرح را مشتمل بر سه فاز دانست و بیان کرد: طرح ملی توسعه  مشاغل خانگی در فازهای تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان در فاز اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان در فاز دوم و اتصال به بازار در فاز سوم عملیاتی می شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه این طرح بسیار بازارمحور است و نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح استفاده می‌کنند.

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به هدف اجرای این طرح افزود: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند. همچنین متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند.

وی همچنین نقش پیشرانان (کارفرماها) در این طرح را بسیار کلیدی دانست و تصریح کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.