اخبار

همکاری بانوی کارافرین برتر کشوری با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اصفهان

اصفهان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

       به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، خانم ایران پبدنی ،کارافرین برتر در هفتمین دوره انتخابات زنان کارافرین کشور که نهاد زنان و خانواده ریاست جمهوری آن را برگزار کرد ، در حوزه صنایع دستی بعنوان پشتیبان با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اغاز به همکاری نمود.

در راستای برگزاری جلسات تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان توسط تیم اجرایی ، ضمن بازدید از کارگاه  خانم پبدنی در حوزه صنایع دستی ، خیاطی و بافت فرش در شهرستان لنجان                 ( فولادشهر)، وی آمادگی خود را جهت همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه اموزش برای افراد متقاضی و علاقمند به این رشته اعلام نمود.

او دربارۀ علت علاقه‌اش به هنر سوزن‌دوزی بیان کرد : «من همۀ اقوام کشورم را دوست دارم و دوست دارم هنرهایشان را یاد بگیرم. برای آموختن هنر هر شهر به آن سفر می‌کنم و مهارت را از آن‌ها می‌آموزم. علاوه بر سوزن‌دوزی مناطق، نمد دوزی، چرم‌دوزی و سرمه‌دوزی هم می‌کنم. امیدوارم برای فروش محصولات و تولیدات کارآفرینان و همچنین صادرات صنایع دستی به کشورهای دیگر نیز فکری شود.

در پایان مقرر شد پس از استعدادسنجی متقاضیان، نیروهای این کارگاه از متقاضیان ثبت نام شده در سامانه طرح تأمین و در زمینه بافت فرش، تولید صنایع دستی و خیاطی  شروع به آموزش وفعالیت نماید.