اخبار

تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح مشاغل خانگی در کردستان

كردستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: برهان صلواتی  ضمن اشاره به اینکه تخصیصی امسال در بخش مشاغل خانگی استان را 6 میلیارد تومان است،اظهار کرد: این میزان اعتبار در دو بخش سه میلیاردی و در دو بانک رفاه و توسعه تعاون ابلاغ شد و به استان تخصیص یافت.

وی افزود: در مهر ماه سال جاری در جلسه ای با حضور مدیرکل جذب اعتبارات استانداری تصمیم گرفته شد که پرداخت این اعتبار برای پشتیبان های طرح مشاغل خانگی در اولویت قرار گیرد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، عنوان کرد: در این جلسه با بررسی تمامی طرح های پشتیبانان، در نهایت 65 طرح با اعتباری معادل دو میلیارد و 900 میلیون تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: سه میلیارد باقی مانده، بر اساس سرشماری جمعیت مرکز آمار بین شهرستان ها توزیع می شود و در اختیار فرمانداری ها قرار می گیرد تا در کارگروه اشتغال شهرستان ها مطرح و به طرح های متقاضیان علاوه بر پشتیبان ها پرداخت شود.

صلواتی، اولویت های مطرح شده در این طرح را شامل خانواده شهدا و پشتیبان ها ذکر کرد و افزود: نهادهای حمایتی از جمله بنیاد شهید و خانواده معتادان بهبود یافته نیز می توانند در اولویت پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی باشند.

وی با اشاره به آخرین آمار عملکرد اداره کار در خصوص پرداخت اعتبار امسال مشاغل خانگی در کردستان بیان کرد: با بررسی های انجام شده تا کنون تعداد 248 طرح به مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان به شبکه بانکی معرفی شده است که از این تعداد تا کنون به 57 طرح اعتباری معادل یک میلیارد و 76 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: از این میزان طرح و اعتبار پرداخت شده، 14 نفر پشتیبان و 43 نفر مستقل هستند و همچنین برای حدود  نفر90 شغل ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سایر متقاضیان در حال تکمیل مدارک و معرفی به بانک هستند که باید تا پایان سال و تا سقف 6 میلیارد تومان به بانک معرفی شوند