اخبار

جهاددانشگاهی ظرفیت مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی است

كردستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: جمیل فرجی در دیدار با مدیر جهاددانشگاهی شهرستان دیواندره ضمن اشاره به اینکه مشاغل خانگی راهی برای مبارزه با بیکاری است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی پتانسیل خوبی برای توسعه طرح ملی مشاغل خانگی است.

وی عنوان کرد: با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان توسط جهاددانشگاهی  نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است  و با انجام این مهم می‌توان شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد استان بود.

فرجی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیواندره نیز برای پیشبرد این طرح ملی تمام همکاری های لازم را در بخش های مختلف با جهاددانشگاهی انجام خواهد داد.

جمال سلیمی مدیر جهاددانشگاهی شهرستان دیواندره نیز در ادامه گفت: به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره)اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه های افقی و عمودی است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی جهاد دانشگاهی هم اکنون به سمت اشتغال سوق یافته است، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در زمینه مشاغل خانگی در استان ایجاد شد که کردستان توانست از الگوهای موفق کشور باشد.

مدیر جهاد دانشگاهی دیواندره گفت به منظور تحقق اشتغال، جهاد دانشگاهی زنجیره‌ شناسایی، آموزش و اتصال به بازار کار را برای افراد جویای کار فراهم کرده علاوه بر آن پیشران هایی از این افراد حمایت می‌کنند.