اخبار

بازدید از کارگاه پیشران چرم‌دوزی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قزوین

قزوين

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

بازدید تیم اجرایی جهاد دانشگاهی از کارگاه تولید چرم
تیم اجرایی جهاد دانشگاهی از کارگاه تولید چرم در سرای سعدالسلطنه بازدید کرد

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیم اجرایی جهاد دانشگاهی از یک کارگاه تولید چرم بازدید کرد.

سید مصطفی زرآبادی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین، اظهار کرد: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند استان، بازدید از کارگاه «زهرا حسنی» یکی از کارآفرینان حوزه چرم در دستور کار قرار گرفت. 

وی ادامه  داد: این بانوی هنرمند در سفالگری و چرم دوزی مهارت دارد اما چون خرده فروشی دارد میزان تولید و فروش محصول به حضور توریست در استان وابسته بوده و به‌دلیل شیوع کرونا فروش محصولش به شدت افت کرده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قزوین عنوان کرد: مردم استان به دلیل قیمت بالای چرم استقبال کمتری دارند به همین دلیل در گذشته تا 4 نفر نیرو در کارگاهش مشغول به فعالیت بودند ولی با شیوع کرونا و کاهش فروش به تنهایی در کارگاه فعالیت دارد.

وی بیان کرد: این بانو در عرصه آموزش می‌تواند تعداد زیادی از علاقه‌مندان مشاغل خانگی را آموزش دهد تا در منازل خود تولید محصول داشته باشند و از طریق فضای مجازی نیز برای فروش اقدام کنند.

زرآبادی گفت: تلاش داشتیم تا از طریق لینک‌های مانند سایر پیشرانان برای صادرات محصول چرم این کارگاه‌ها اقدام کنیم که صادرات به اروپا شرایط دشواری داشت اما می‌توان به صادرات برای کشورهای حاشیه خلیج فارس فکر کرد.

وی بیان کرد: این کارآفرین در حوزه سفال تنها به آموزش می‌پردازد ولی در عرصه چرم طراح با تجربه‌ای است و طرح‌های کمتری تولید می‌کند چون با نمایش محصول طراح‌ها کپی‌برداری می‌کنند.