اخبار

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در 5 روستای بندرانزلی

گيلان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

متن کامل خبر

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ، به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 31 استان کشور برگزار می شود.
سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در هر 16 شهرستان فعال کرده و جلسات اجرایی با فرمانداران، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اداره جهاد کشاورزی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است تا بتوانیم با شناسایی مزیت های خاص هر شهرستان از ظرفیت های مشاغل خانگی بهره مند شویم.
خوشبختانه در استان گیلان بیش از 2100 متقاضی طرح مشاغل خانگی را شناسایی و در سامانه ثبت نام کردیم. هم اکنون ارزیابی، استعدادیابی، مشاوره و کلاس های آموزشی و توانمندسازی در حال انجام است و تا پایان سال جای این طرح به پایان خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان و با توجه به ظرفیت بسیار بالای منطقه آزاد انزلی، جلسه اجرایی طرح مذکور با مدیر امور اجتماعی، سلامت، ورزش و جوانان و کارشناس اشتغال سازمان منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد پنج روستای طالب آباد، لیجارکی، گلشن، حسن رود و جفرود پایین در زمینه صنایع دستی به عنوان مناطق برتر شناسایی و معرفی شوند تا بتوانند از حداکثر ظرفیت این حوزه در طرح ملی مشاغل خانگی استفاده کنند.