اخبار

بازدید از کارگاه تولیدی صنایع دستی در شهرستان لنجان ( استان اصفهان )

اصفهان

۱۳۹۹/۱۰/۲۶

متن کامل خبر

در راستای اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  از کارگاه مینا کاری در فولادشهر استان اصفهان بازدید شد.

در این بازدید که کارشناس اجرایی به همراه مدیر یک موسسه خیریه در زمینه کارافرینی شهرستان لنجان حضور داشتند ، ضمن تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان ، مشکلات و پتانسیل های منطقه در زمینه رشته مینا کاری بررسی شد.

بهرام زاده صاحب این کارگاه ضمن استقبال از همکاری با طرح افزود: در این کارگاه  در سال های گذشته هم دوره های آموزشی برای متقاضیان علاقمند به رشته مینا کاری برگزار شده و هم اکنون آماده همکاری و اموزش متقاضیان اشتغال خانگی هستیم. این ظرفیت در مردم این منطقه وجود دارد که بتوان این کارگاه را توسعه داد .

وی افزود: با ایجاد شبکه و ارتباط با سایر پیشران های شناسایی شده در حوزه صنایع دستی (مینا کاری) که در این طرح شناسایی شده اند ، تهیه مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب ، دسترسی به بازار فروش محلی و استانی وهمچنین تامین نیروهای کارگاه ، تولید و فروش محصولات میناکاری با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت  .

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور با هدف تحقق شعار سال و کمک و رونق اقتصاد خانوار بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، اجرا می‌‌شود.