اخبار

کمک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به رفع دغدغه اشتغال در زنجان

زنجان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

متن کامل خبر

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان برای ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

طیب جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید.

وی افزود: به منظور اجرا و پیاده‌سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی شد.

این مسئول ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های به ‌عمل آمده، طرح فوق در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار کار اجرایی خواهد شد که هم‌اکنون فاز دوم این طرح در استان زنجان شروع به کار کرده است.

جعفری با اشاره به رشته‌هایی که به عنوان مزیت استان زنجان ابلاغ شده است، تصریح کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاطی لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل شهرستان‌های استان توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان برای ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.