اخبار

اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی افزایش رفاه خانواده‌ها را در استان اردبیل به دنبال دارد

اردبيل

۱۳۹۹/۱۰/۲۷

متن کامل خبر

در جلسه شورای اداری بخش ارشق شهرستان مشکین‌شهر طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور بخشدار، دهیاران و اعضای این شورا تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: در پی اجرای موفق و نتایج موثر این طرح در سال‌ گذشته که به صورت پایلوت در 9 استان اجرا شد امسال طرح توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح  در 31 استان به طور همزمان عملیاتی می‌شود.

 

میثم ضاربنیا تصریح کرد: خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده‌ها و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح است.

 

وی به ثبت‌نام بیش از دو هزار و 700 متقاضی مشاغل خانگی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در اجرای الگوی نوین اشتغال‌زایی برای ایجاد کسب وکار، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم ‌می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در فاز اول شناسایی فرصت با توجه به نقاط قوت و ضعف استان 13 مزیت شغلی از جمله تولیدات چرم دست دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت این طرح معرفی شده است.

 

ضارب نیا یادآور شد: تلاش‌ها در استان اردبیل مبنی بر اجرای فاز ارزیابی اولیه، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت متقاضیان با برنامه‌ریزی‌ و هم افزایی به صورت همزمان پیش می‌رود تا اتصال به بازار جامعه هدف با شتاب بیشتری انجام گیرد.