اخبار

نداشتن انگیزه کار و عدم اعتماد به نفس از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی محسوب می‌شود.

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹

متن کامل خبر

نداشتن انگیزه کار؛ نقطه ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد گفت: نداشتن انگیزه کار و عدم اعتماد به نفس از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، مسعود شجاعی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد امروز، 27 دی ماه اظهار کرد: عوامل مؤثر در توسعه مشاغل خانگی انگیزه متقاضیان، عوامل فرهنگی، اقتصادی شرایط بازار و سیاست دولت است که می تواند به پیشبرد مشاغل خانگی و توسعه آن کمک کند.
وی افزود: دولت مکلف است قوانین و مقررات مربوط به موضوعات کسب وکار را شناسایی، اصلاح و تدوین نماید و دستگاه‌های دولتی باید آن را عملکرد خود قرار دهند و باید این قوانین جهت افزایش بهبود تولیدات خانگی، گسترش آن و تسهیل نمودن دسترسی به بازار فروش باشد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد بیان کرد: آموزس و توانمندسازی اعطای تسهیلات و ایجاد شبکه دسترسی به بازار فروش محصولات از جمله برنامه‌هایی است که به توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند.
شجاعی تصریح کرد: صنایع دستی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تولیدی و فرش دستباف مهمترین فرصت‌ها و ظرفیت‌های مشاغل خانگی در استان محسوب می‌شود و صنایع دستی، تبدیلی و تکمیلی  زمینه قابلیت توسعه بازار در سطح منطقه و ملی محسوب می‌شود.
 وی اضافه کرد: نداشتن انگیزه کار و عدم اعتماد به نفس از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی محسوب می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد سطح پایین تسهیلات، عدم توسعه شبکه بازار الکترونیک، نداشتن انگیزه کار درآمد از راه مشاغل خانگی توسط متقاضیان را مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در سطح استان برشمرد و عنوان کرد: کسب وکار خانگی به عنوان یک راهکار مهم برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود و انجام کار در منزل توسط اعضای خانواده می‌تواند به حذف هزینه‌های اجاره‌، رهن و ایاب ذهاب افراد کمک کند.
شجاعی یادآور شد: افراد می‌توانند با توجه به خلاقیت و توانایی مهارتی که دارند رشته کاری خود را انتخاب کنند و فعالیت زنان متناسب با توانایی‌ها و مهارت آنان در انواع رشته‌های صنایع دستی، تبدیلی و تکمیلی و فرش دستباف است و در استان ما صنایع دستی، صنایع تبدیلی و فرش دستباف در اولویت کار است.