اخبار

پیشران دوخت چرم در اصفهان خواستار ارتباط متقاضیان با شبکه کارافرینان استان شد

اصفهان

۱۳۹۹/۱۰/۲۹

متن کامل خبر

پيشران طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان اصفهان خواستار ارتباط متقاضیان با شبکه کارافرینان استان شد و افزود: استفاده از تجربیات کارافرینان استان در زمینه راه اندازی کسب و کار خانگی ، نقش بسزایی در اعتماد سازی در افراد، تولید و فروش محصولات با کیفیت خواهد داشت.

 بر اساس اين گزارش؛ ریحان پور هنرمند چرم دوز استان اصفهان در رابطه با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت : مهم ترین نقطه ضعف ، عدم فرهنگ سازی متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی و شناخت این افراد از فضای حاکم بر کسب و کار است. متقاضیان بدون شناخت کافی ، صرفا به مسایل مالی و دریافت تسهیلات توجه کرده ، غافل از این که کسب و کار بسیار پیچیده تر از انچه در ذهن دارد می باشد.او اصلا تحمل خاک خوردن کسب و کارش را ندارد و می خواهد ره صد ساله را یک شبه طی کند. بنابر این اکثر تصمیمات عجولانه و بدون در نظر گرفتن هدف گرفته می شود که در اینده باعث زیان، سرخوردگی و بی اعتمادی وی از کسب و کارمی گردد.لذا با برگزاری کارگاه های اموزشی  و استفاده از تجربیات کارافرینان می توان مسیری روشن و واقعی از اینده مشاغل خانگی برای متقاضیان ترسیم کرد.

 كارآفرين برتر امسال كشور ( وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ) با اشاره به اينكه هنر دوخت چرم از مهم ترين صنايع دستي ايران است كه نقش بسزايي در اشتغالزايي و صادرات كشور دارد، خاطرنشان كرد: محصولات چرمی همواره طرفداران خاص خودش را دارد.

وی افزود :وجود پیشینه هنر در اصفهان ظرفیت سرشاری برای کسب و کارهای هنرهای دستی در استان دارد.