اخبار

جلسه هم اندیشی با پیشران حوزه قالی بافی در همدان

همدان

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هم اندیشی با خانم محبوبه دی آبادی، پیشران حوزه قالی بافی، در محل جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد.

رامین امیری، مدير واحد اشتغال جهاد دانشگاهی استان همدان در این جلسه گفت: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با همکاری دو مجموعه  وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به عنوان ناظر طرح  و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در 31 استان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از عوامل مهم در رونق و توسعه اشتغال پايدار است که در این بین اجرای اين طرح فرصت مناسبی برای متقاضيان راه اندازی كسب و كارهای خانگی در استان است.

امیری در ادامه ضمن معرفی طرح، به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های جهاد دانشگاهی در همکاری مشترک با پیشرانان طرح پرداخت و عنوان کرد: رشته قالی بافی جزء  5 رشته پرمتقاضی  در استان است که بی شک این طرح می تواند در فراهم نمودن زمینه شغلی برای علاقمندان این رشته مفید و موثر باشد.

محبوبه دی آبادی، نیز در این جلسه، ضمن تشریح فعاليتهاي خود در زمينه قالی بافی، شرایط آموزش و جزئیات امور در این رسته شغلی را تشریح و آمادگی خود را  جهت حضور در این طرح ملی اعلام نمود.

قابل ذکر است، خانم محبوبه دی آبادی یکی از طراحان چیره دست فرش و صاحب کارگاه قالی در شهر همدان است.